Vakantieblog

25 juni 2022

Vandaag nog een ochtendje, we moeten de camperplaats weer om 12 uur verlaten. Nou Paul heeft goed geslapen we werden beide om half 9 wakker in vergelijking met gisteren scheelt het 2 uur dus hij gaat eraan wennen :) .

Het weer is weer lekker dus buiten ontbijten, pa met obi een wandeling maken en ik de camper weer klaar maken om te gaan rijden alles weer in de kastjes en zorgen dat het niet kan schuiven of schudden het is nog wel een beetje wennen maar we vinden het alle 3 fantastich dus er gaan hopelijk nog vele ritten volgen.

24 juni 2022

Vandaag dag 2 in onze camper ik en obi hebben prima geslapen Paul wat minder die heeft wat liggen woelen maar voor hem is dat normaal als hij in een vreemd bed ligt hij moet altijd even wennen.

Vandaag met de fiets naar Ostende helaas regent het vannochtend dus eerst maar even computeren en opruimen in de camper.

Na 2 uurtjes ging de zon weer schijnen, dus de fietsen van de camper geplukt en gevraagd aan Paul of er nog meer regen werd verwacht, nee hoor was het antwoord vanavond pas weer. Ok korte broek aan een mouwloos shirtje aan. Obi zijn nieuwe mand op mijn fiets gezet en op pad, eerst richting strand en dan helemaal langs het strand richting Oostende in de hoop dat ze daar een gezellige boulevard hadden waar we een eindje konden wandelen.

Maar hoe ver we ook fietste geen boulevard beetje jammer, dus terug naar de camper om de fietsen weer terug te brengen. Mijn nieuwe fiets heeft een heel akelig zadel dus na 1 uur fietsen was ik er wel klaar mee, dus thuis eerst maar eens een vrouwvriendelijk zadel halen. Dus maar naar de boulevard van Middelkerke om een australisch softijsje te gaan halen. Maar ja wat gebeurt er toen we net besloten hadden om weer terug te gaan fietsen ja je raad het al het ging gieten not funny, de enige die nog droog was was obi want die zat lekker achter mijn rug dus ik ving alle regen voor hem op (dogmom). Dus bij de camper ons weer in droge kleren gehesen en (de zon scheen inmiddels weer als een malle) lekker naar het dorp gewandeld (vindt obi ook leuker dan in een mandje achter op de fiets)

Het lekkerste ijsje gegeten sinds lange tijd australisch ijs heeeeerlijk.

's-avonds lekker buiten gegeten en toen het donker werd in de camper gezeten beetje op internet gezocht voor nog wat spulletjes voor d camper en nu kijken of Paul wat beter slaapt vannacht :)

Camper Life- 23 juni 2022

Nadat Corona in 2020 roet in het eten gooide van bijna iedereen op deze aardkloot voor wat betreft buitenlandse vakanties hebben Paul en ik besloten te gaan sparen voor een camper en dit jaar is het zover. We zijn de trotse eigenaren van een Dethleff camper niet geheel nieuw maar kan nog prima 10 of meer jaren mee. Na een weekje alles op orde te hebben gemaakt in en rondom de camper zijn we nu vertrokken naar onze eerste campertocht en wel naar Oostende in Belgie. Na met Obi een flinke wandeling gemaakt te hebben gaan we dan echt vertrekken voor onze eerste camperrit, Na wat kleine omweggetjes genomen te hebben komen we na 2 en half uur aan in Middelkerke waar we een camperplek hebben gereserveerd. Super geregeld geen gedoe!! Via de site gereserveerd je krijgt een code en een plaatsnummer en je kan bij de poort je code intoetsen en doorrijden. Even wat gegeten bij de camper stroom aangesloten en wifi op de computer proberen te zetten, ja proberen deze domme doos was vergeten haar computermuis mee te nemen van huis en de laptopmuis is uitgeschakeld nou zie dan maar zonder muis iets te doen op je laptop doeiiiii dat gaat niet werken bummer!!

Dus wandelen naar het dorp en daarna naar de boulevard en het strand, het is helemaal gebaseerd op toeristen dus eten, ijs en drankjes en frietkotten, maar er waren wel mooie zandsculpturen allemaal dino's helaas waren ze nog niet open pas op 1 juli dus op afstand wat foto's gemaakt.  na een flink stuk gewandeld te hebben in deze warmte

terug naar de camper om een poosje in de schaduw te zitten en Obi wat rust te gunnen. Paul op pad gestuurd om 600 meter verder een computermuis te halen zodat ik toch nog een blog kan schrijven YESSSSSS gelukt.

Toen hij terug kwam was het na een bakje koffie (zo makkelijk he zo'n camper :) tijd om wat te eten en wij hebben heerlijk gegeten bij de frituur boetiek, je vader een amerikaanse hamburger en ik een beenham met honing mosterdsaus maar wat een porties hier ik kon echt niet alles op en de serveerster vragen of ik het niet lekker vondt. Nou het was heerlijk maar genoeg om 3 dagen van te eten.

Weer via een duinpad terug naar de camperplaats nog even in de zon gezeten totdat het zonnetje onderging en dan toch maar opgeruimd en de camper ingedoken. Hier had Obi wat moeite mee hij vondt het een beetje spannend maar hij was zo versleten (volgens mijn apple horloge hadden obi en ik al 142 minuten gewandeld) Hij heeft behalve op de weg hiernaartoe niet meer geslapen dus na wat lichte nervositeit in de camper is hij als een blok in slaap gevallen, nu wij straks nog, dit bed is uiteraard kleiner dan ons bed thuis en dan obi er nog tussen, eens kijken of wij ook als een blok in slaap vallen Morgen staat op de planning om lekker een stuk te gaan fietsen waarschijnlijk richting Oostende en met Obi in de nieuwe fietsmand achterop de "nieuwe" (voor mij) electrische fiets.

NEW YORK 2019

Dag 7

Onze laatste volle dag in the Big Apple, na het ontbijt naar Central Park vertrokken voor een rondje rennen want het was tenslotte alweer ruim een week geleden dat we hadden hardgelopen, met de gimble en telefoon hiervan een filmpje gemaakt met mooie uitzichten. Central Park is wel heel heuvelachtig dus de kuitjes werden er niet echt blij van als ik ingeloot wordt voor de NY marathon zal ik toch flink heuvels moeten gaan trainen en in Rotterdam wat bruggen op en af gaan trainen :). Maar goed deze 5 km zitten tenminste weer in de benen na het weekend maar weer eens op een vlak stuk trainen :). Na de run bij de the Loeb Boathouse lekker een bakje (melk) koffie en een cinnamon rol genuttigd om daarna weer langzaam terug te lopen richting de drukke stad en in het hotel te douchen, echter zag je vader in de verte de kabelbaan van Rooseveld Island pfffff ik en een kabelbaan is geen goeie mix, maar je vader wilde graag dus we zijn in ieder geval die kant opgelopen. Daar aangekomen bleek je met je metrocard gratis erin te kunnen (ik had nog steeds de bibbers), maar toch besloten om in te stappen en in het midden van de gondel te blijven staan en af en toe stiekem naar buiten te kijken en zelfs een foto gemaakt :) Aan de overkant (je gaat dan over het water) nog wat foto's gemaakt en zag toen pas hoe hoog dat kreng ging, dat was dus eens maar niet nog een keer!! We zaten op dat moment 1 metrohalte verwijderd van het hotel dus toen maar lekker naar de douche. En een bezoekje aan Amerika is natuurlijk niet compleet zonder een keer bij de OUTBACK te zijn wezen eten dus dat is wat we savonds hebben gedaan, op de heenweg naar de Outback was er nog een klein akkefietje in de metro een man stapte in en ging als een idioot tekeer (blijkbaar tegen iemand buiten de metro) maar hij flipte zo hard dat alle medereizigers als een malle naar 1 kant (onze kant) van het rijtuig kwamenen direkt bij de volgende halte uitstapte om in een ander rijtuig weer in te stappen gelukkig zit er op ieder metrostation een huis met NYPD en de conducteur van de metro had hem ook al redelijk gekalmeert maar ja een idioot is en blijft een idioot  :), met een dikke buik van het eten nog een poosje op Times Square te hebben gewandeld om wat straatartiesten te bekijken en op bryant park wat kioskjes te hebben bekeken waar veel mensen hn eigen gemaakte werk verkopen, weer terug naar het hotel om te gaan inchecken op de laptop voor onze vlucht van morgenmiddag, maar omdat we met een partner van KLM terugvliegen kostte dat wat meer moeite dan de heenreis, ook hier moesten we weer de ruimbagage apart inchecken en betalen maar het is gelukt we mogen met onze spullen weer terug naar Nederland yeahhhh ik verlang wel naar mijn eigen bedje met een dikke warme kat aan het voeteinde  :).
Dus morgenochtend na het ontbijt koffers inpakken en dan weer aan de reis terug beginnen, ik ben wel heel blij dat ik nog een week vrij ben jetlegs en ik zijn nl. niet zo'n goeie combo:) Nou Kimmie tot snel en ik zal op een redelijke tijd appen als we weer in Nederland zijn (we landen ong. om 6 uur smorgens dus dat zal ik je niet aandoen).

xxx Pa en Ma xxx

Dag 6

Vandaag wat souvenier shopping gedaan en met Rick en Rachel geluncht om ze daarna uit te zwaaien want hun zijn vandaag weer aan de terugweg begonnen. Dus niet veel bijzonders te melden dan maar een reflectie van mijn mening op de New Yorkers en wat rare voorvallen van deze week :).

Op de weg naar de metro vandaag en uiteraard al eerder deze week kwamen we zoveel mensen tegen die wat ik eerst dacht een beetje schizofreen waren tegen zichzelf praten en wild gebaren, ik moet wel zeggen dat wel meer mensen hier een beetje raar doen maar daarover later meer :). Todat ik begreep dat ze ze airpods droegen kleine witte draadloze oordopjes die in verbinding staan met hun telefoon of andere tablet, nou dan kan ik meer daar nu bij aansluiten want ik heb van Rick ook een setje van die airpods gekregen en dus gelijk uitgeprobeert ik dacht die krengen vallen natuurlijk na een paar minuten uit mijn oor maar nee hoor een hele dag mee rondgelopen en na een paar minuten voel je er niks meer van dus misschien wel een mooi alternatief voor de oordopjes die ik nu gebruik met hardlopen dan kunnen andere gaan denken dat ik schizofreen ben (lol).

Maar nog een paar andere rare gewoontes van New Yorkers, lekker stil gaan staan voor een oversteekplaats terwijl er 500 mensen willen oversteken maar lekker blijven kletsen rare jongens die new yorkers.

Nog een voorbeeld mensen in de metro en je moet weten dat is de enige manier hier om je redelijk snel te vervoeren hier in new york, dus de metro is meestal nogal druk en dan mag je aan een paal hangen (nee niet dansen) en dan zie je mensen met 1 hand een spelletje spelen op hun telefoon want met de andere hand hangen ze aan een paal. Dus een spelletje spelen met hindernissen want een metro stopt nogal plotseling dus je moet je flink schrap zetten zodat je niet languit in de metro komt te liggen.

In alle winkels vragen ze je om je emailadres en als je vertelt dat je hier niet vandaan komt zijn ze lichtelijk beledigd en ik eerst denken dat ze me lieve mailtjes willen sturen maar ik ben bang dat het allemaal reklamespam is :(.

Er zijn hier ook veel daklozen treurig om te zien, echter kwamen we er vandaag 1 tegen die tegen iedereen riep give me a dollar, nou het is niet raar dat niemand wat gaf hij had in ieder geval kunnen vragen give me a dollar PLEASE.

Nog een vreemd voorval, toen we de eerste dag door onze taxi naar het hotel werden gebracht, vroeg de chauffeur onderweg of we dit vooraf hadden betaald (wat hij natuurlijk allang wist) en toen gaf hij zijn telefoon waarop stond dat de tip niet was inbegrepen in de rit dus of we maar een donatie wilde doen, wel een beetje voor het blok gezet zo op de eerste dag maar gelukkig had ik op Schiphol al dollars gehaald dus de beste man maar een tip gegeven :).

Voor de rest moet ik zeggen is het winkelpersoneel altijd keurig en behulpzaam, van het bedienend personeel in de restaurants kan ik dat niet altijd zeggen soms zelfs ronduit grof, die moeten maar eens in de leer gaan bij het winkelpersoneel!! En dit gaat voornamelijk om restaurants waar je bediend wordt alle fastfood restaurants zoals ShakeShack of Starbucks enz. die zijn wel uiterst vriendelijk en vragen ook nergens om een tip wat ik toch wel prettig vindt, want een tip moet je verdienen en niet eisen!.

Wat ik wel heel leuk vindt in New York is dat in metrostations en op straat veel muzikanten zijn die muziek maken niet altijd mijn smaak maar het geeft wel een leuk sfeertje en in de metro glamt het ook nog eens lekker en net als de man bij de Staten Island Ferry was het zelfs heel goed!

Wij zitten in een redelijk low budget hotel alhoewel je daar qua kamer niet veel van merkt wat dat is allemaal prima alleen bepaalde gasten aan het ontbijt denken dat ze in het Hilton zijn en denken dat ze een 6-persoons tafel voor hun tweeen kunnen opeisen en in het weekend van de marathon was het best druk in het hotel, het personeel kreeg de voorraad haast niet aangesleept en als je dan een franse truttebol bent en denkt dat je ook je dagelijkse boodschappen van de ontbijttafel kan meenemen om daarvan de lunch en je avondeten ook op kosten van het hotel te doen, damn wat erger ik me daaraan. Het ontbijt was eigenlijk prima met ook donuts, cupcakes croissants, kwarkjes toast broodjes scrambled eggs met worstjes en genoeg beleg, en als je dan voor 2 personen spullen pakt die genoeg zijn voor een gezin met 6 kinderen gaat dat me iets te ver dus ook rare meid die franse tuttenbol.

Zo dat was het even over de New Yorkers en 1 franse tuttenbol, zo lekker slapen en morgen onze sportuitrusting aan en de gimble en telefoon mee om een rondje te gaan hardlopen in Central Park en dat ga ik dus proberen te filmen, daarna hopen we ergens te gaan lunchen in Central Park en dan terug voor een douche en kijken wat we smiddags nog gaan doen donderdag is het de koffers pakken en weer ons voorbereiden op de terugreis dan is deze korte vakantie alweer voorbij, voor de tijd van het jaar is dat wel genoeg in New York alhoewel ze hier wel alles aan het optuigen zijn voor de kerst dus het wordt er wel gezellig :).

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: buitenGeen fotobeschrijving beschikbaar.Geen fotobeschrijving beschikbaar.Geen fotobeschrijving beschikbaar.Geen fotobeschrijving beschikbaar.Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Dag 5

Medal monday, waarop alle marathon lopers de hele dag met die opzichtige medaille rondlopen (lol). Naar de after expo (of medal monday expo) geweest en voor Rick de New York times gekocht als het goed is staat hij daarin met zijn gelopen tijd :). Het was daar zo ontzettend druk en warm, dus heb een jasje, 2 shirts en een trui voor je vader (die buiten was gebleven) gekocht en snel weer naar buiten gegaan. Rick ging toen net naar binnen om zijn finisher shirt te halen en kwam ook al snel weer naar buiten om daarna een biertje te gaan drinken in de Tavern die ernaast ligt. Na koffie voor ons en een drankje voor Rick & Rachel zijn wij vertrokken naar de Ferry (Staten Island Ferry) Pa wilde graag naar de outlet en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :).  Met de metro naar de Ferry waar je vader en ik lekker aan het kletsen waren en de dame die naast mij zat vroeg waar komen jullie vandaan, nou dat was het begin van een gesprek van ongeveer 20 minuten waar o.a. de volgende onderwerpen voorbij kwamen, Amsterdam, nederlandse schoondochter, immigratieprobleem, Donald Trump, de verkiezingen, totdat ze moest uitstappen :). Na de metro op de Ferry en na een half uur varen kwamen we uit op Staten Island waar het echt heel rustig was en we dus heerlijk relaxt wat winkels hebben bezocht de NIKE storen, American Eagle voor Niels die had wat spulletjes besteld, Old Navy waar pa graag een broek wilde kopen :),  Daarvan hadden we toch wel trek gekregen en wat stond daar ineens ja hoor een kraampje met Belgische Wafels en een Nederlands sprekende dame erin, ff lekker gekletst en 2 huge ass wafels besteld nou die waren heeeeeeeerlijk, zeer calorierijk maar heeeerlijk, we lopen hier gemiddeld toch 15 km per dag dussssss dat mag wel een keer :). Daarna weer langzaam terug naar de Ferry waar "dachten wij" lekker muziek uit de speakers kwam totdat je vader zag dat er iemand zat te zingen :) dus stukje gefilmt ik probeer het hieronder te zetten en anders post ik het op FB.
Toen met de altijd gezellige metro weer terug naar het hotel waar eerst nog het plan was om vanavond naar Times Square te gaan voor wat souveniers voor de moeders maar pa heeft geen fut meer dus gaan we morgenochtend waarna we Rick en Rachel nog voor lunch treffen voordat hun s-avonds weer terugvliegen naar Amsterdam.
xxx
Afbeelding kan het volgende bevatten: wolkenkrabber, boom, lucht, schoenen, buiten en natuur
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, staan en buiten
Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensenAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, staanAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: 3 mensen, lucht en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: wolkenkrabber, lucht, oceaan, buiten en waterAfbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen en etenAfbeelding kan het volgende bevatten: schoenenAfbeelding kan het volgende bevatten: schoenenAfbeelding kan het volgende bevatten: lucht, buiten en waterAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, zitten, schoenen, kind en buiten
Helaas de filmpjes kan ik hier niet uploaden dus die heb ik op facebook geplaatst.

xxx tot morgen voor een nieuwe blog :).

Dag 4

Raceday voor Rick, hij moest al vroeg met de boot richting startgebied en dat betekende voor ons een rustig ochtendje en tv kijken naar de New York Marathon totdat het tijd was om hem ergens rond km 28 te gaan spotten en aan te moedigen. Terwijl rick in het startvak stond kreeg ik een appje MA INSCHRIJVEN NU!! uhhhh ok ingelogd in de NYC marathon app en me ingeschreven voor de loting aan de marathon 2020 (what was i thinking:) ) maar goed we wachten het maar even af, lijkt me trouwens wel fantastisch samen met Rick de NY marathon te gaan lopen ja want ook hij heeft zich weer ingeschreven voor de loting :) De app van de marathon geeft het trouwens keurig aan en toen we zagen dat hij als een speer ging, snel Rachel geappt die bij het 9-11 memorial was dat we toch wel wat vroeger richting de meeting point moesten omdat Rick zijn vleugels had aangedaan :). Dus richting metro om daarna Rachel op het metrostation op te pikken en wandelend naar 83 street te gaan, maar wat een drukte daar de kroegen die zo vroeg op de ochtend al goede zaken deden terwijl 53000 mensen zich uit de naad lopen deed de rest van de New Yorkers lekker aan een soort bier feest :). Na ff wat geduw en getrek eindelijk bij het hek en na 10 minuten kwam Rick aancrossen :) hij is even gestopt voor een knuffel van Rachel en daarna weer verder gerend. Daarna zijn we richting Central Park gegaan waar de sfeer voor de supporters echt fantastisch is echter voor de lopers zijn het de laatste lootjes dus die hebben het zwaar, alhoewel er ook mensen liepen waarvan je dacht ben je net begonnen lekker aan het zingen en fris als een hoentje :). Na ongeveer een kwartier kwam rick hier ook weer voorbij en hij kwam weer naar ons toe kon hij gelijk een beetje strekken voordat hij de laatste 2 miles inging. gefinished in 4.10 nou petje af en hij was er ook heel blij mee!! Het duurde even voordat we hem weer zagen (je kan nl. niet bij de finish komen ivm veiligheid) dus we moesten in een straat ergens op hem wachten, maar daar kwam hij tot op het bot verkleumd ondanks de marathon poncho dus snel andere kleren aan (op straat) en daarna koffiehuisje ingedoken voor hete koffie om een beetje op te warmen. Toen even naar het hotel van Rick & Rachel om rick even te laten douchen en daarna weer de stad in voor huge hamburgers voor de mannen en voor de vrouwen mini hamburgers :), daarna terug naar het hotel terwijl Rick & Rachel nog naar een barretje gingen. Aangekomen in het hotel kwam bij mij de man met de hamer en ik ben al om half 9 in slaap gevallen en eindelijk voor het eerst hier meer dan 7 uur geslapen, dus ik kan ervoor vandaag lekker tegenaan: Plan voor vandaag naar monday medalday waar ik hoop wat running gear te scoren en daarna met de ferry naar een outlet :), dus vanavond gewoon weer een blog want ik hoop nu toch op normale tijd te kunnen gaan slapen.
xxx Ma & Pa en Rick & Rachel
Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, lucht en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, lucht, brug, buiten en close-upGeen fotobeschrijving beschikbaar.Afbeelding kan het volgende bevatten: schermAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, staan en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, zitten en schoenenAfbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, schoenen, lucht en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: 3 mensen, lachende mensen, schoenen en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, staan en buitenAfbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht
Dag 2

Rick en Rachel zijn inmiddels ook gearriveerd in New York, dus afgesproken na het ontbijt elkaar in de stad de treffen bij de Highline, het was koud en veel wind en te weinig kleren aan dus het was een beetje afzien, maar hier en daar een cappuchino maakt een hoop goed. Op de highline op zoek gegaan naar een ketting die ik hier 3 jaar geleden had gekocht en helaas kapot was gegaan, na veel zoeken vondt je vader de ketting yeahhhhhhh!! Score 1 :).
Toen zijn Pa en ik naar Barnes en Nobles gegaan om voor je vader een nieuwe Nook te halen en ik besloot er ook 1 te nemen de batterij van deze Nook gaat veeeeeel langer mee dan mijn Sony e-reader, omdat we beide nog een sanitaire stop moesten maken bij Barnes en Nobles, waar ik trouwens nooooooit meer naar het toilet ga, voor zo'n nette winkel zo'n smerig toilet brrrrrrrrr.
maar hierdoor belanden wij wel op de bovenste verdieping van deze boeken/game winkel en toen zagen we iets waar we al jaren naar op zoek zijn niet voor onszelf maar voor Kimmie :) een supermooie dobby, koste wat maar ik kon deze echt niet laten staan :) Ook gelijk voor Faab een kadootje gescoord aangezien we de laatste keer dat we wat voor hem meenamen wij een kapot kadootje hadden gegeven sorry Faab we maken het nu wel goed met je xxx.
Het was langzamerhand weer tijd om Rick en Rachel weer te ontmoeten bij de Vessel een indrukkend gebouw vlakbij de expo waar Rick zijn startbewijs moest ophalen. Rick had hiervoor kaartjes geregeld en wij waren er eerder dus even lekker zitten kijken naar al die maffe mensen die daar stonden te poseren (met fotograaf) voor waarschijnlijk hun instagram en dan nam soms belachelijke vormen aan wat kunnen mensen toch raar doen :).
Toen Rick en Rachel er waren moest ik er toch aan geloven, al die trappen op naar een enge hoogte :( Vol goede moed aan de klim begonnen,, etage 1 ging best, etage 2 werd al wat minder maar he komop het uitzicht schijnt prachtig te zijn komop Inge je kan het, etage 3 uhhhhhhhhhh ik voelde me maag draaien en ik werd duizelig uhhhhhhhh ik kap ermee (gelukkig waren de kaartjes gratis) anders had ik me nog schuldig gevoeld :(, maar nee ik kon echt geen etage hoger dus met snelle pas naar beneden en in een winkel gaan schuilen voor de wind en wachten tot de andere durfals weer beneden waren en waar ik de foto's kon bekijken van het uitzicht :).
Afbeelding kan het volgende bevatten: buiten
Afbeelding kan het volgende bevatten: lucht, plant en buiten

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

En na een lekker bakje koffie was het tijd voor Rick om zijn startnummer op te halen op de Expo, nog gekeken voor leuke running kleding en heb maar 1 shirtje gekocht was een beetje prijzig en ga liever naar de after expo voor een mooi shirt, dus met zijn allen nog over de expo gelopen en een massage apparaat op Rick uitgeprobeerd :) en na uitgekeken te zijn na een uurtje op weg naar Times Square voor een garnalenfeest bij Bubba Gump heeeeeeeeerlijk :) Na het eten zijn we ieder naar het hotel gegaan ik had het zo koud dat ik met kleren aan in bed ben gaan liggen en je vader de kachel hoog had gezet, ik was nog van plan dit blog te schrijven maar Klaas Vaak dacht daar anders over dus in coma geraakt Zzzzzzzz.
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, tekst

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, glimlacht, lucht en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: 3 mensen, lachende mensen, staande mensen

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, eten, zitten en eten

Dag 3

Vandaag eindelijk weer bijna 7 uur geslapen, beetje jammer dat hier vannacht de wintertijd begint en dus de klok een uur terug gaat pfffff zo kom ik nooit van mijn Jetleg af :(. Maar eerst vandaag weer overleven na een ontbijt in het hotel afgesproken dat we Rick en Rachel na de lunch zouden ontmoeten in de stad om samen naar de Arcadia exhibition te gaan, dus een goede gelegenheid om naar de Wallmarkt te reizen voor mijn M&M verslaving en een nieuwe cabinkoffer te halen aangezien die van mij een zware heenreis naar NY had gehad en dus kapot was. Omdat hij op de terugweg het ook nogal zwaar zou krijgen besloten deze te grave te dragen en een nieuwe te kopen, natuurlijk ook wat metalen mokken meegenomen om thuis weer lekker te kunnen creabea-en :)  en wat ander klein spul, na de kassa alles in het koffertje gedaan omdat we geen tijd meer hadden om het tussendoor in het hotel te droppen. Op de afgesproken tijd bij Arcadia aangekomen en zagen Rick al op een muurtje zitten :), Rachel was nog even aan het shoppen in de winkel ernaast. Ja Arcadia ik wist niet wat ik me ervan voor moest stellen maar vondt het toch wel grappig (oei gaat over moeder aarde dus grappig is niet het juiste woord). Er wordt vooral uitgelegd wat plastic doet met de zee en het milieu, veel 3d effecten en filmpjes, zie foto's hieronder.
Hierna naar Little Italie gegaan naar de kerstwinkel die het hele jaar open is en omdat Rick en Rachel dit jaar wel een flinke kerstboom kunnen neerzetten dus die kon hier losgaan (nou niet echt is nogal duur en ja als je net een nieuw huis hebt gekocht lol)
Ik heb ook nog 2 kerstornamentjes meegenomen, maar aangezien ik dit jaar een Disney kerstboom ga neerzetten niet teveel meegenomen alhoewel er genoeg moois was :).

Hierna wilde Rachel graag de zonsondergang in Brooklyn gaan bekijken dus zo gezegd zo gedaan over de Brooklyn Bridge gelopen voor wat mooie plaatjes en nog na de brug een straatje ingelopen waar je vanaf de onderkant mooie foto's van de Brooklyn bridge kon maken (we waren niet de enige :)) Ook hier weer allerlei Instagram fans de het perfecte plaatje wilde maken incl. fotograven want alleen malle selvies zijn niet meer genoeg :) Mafketels!! Toen werd het toch wel tijd om wat te eten en dit hebben we gedaan in de Market Plaza ik Mac&cheese en Pa gefrituurde kip allebei heerlijk!! Rick had dumblings en bapao broodjes met spek, Rachel had geen honger maar heeft gewoon van iedereen meegegeten de slimmerd kon ze natuurlijk van alles proeven :). Na een dikke buik ieder ons weg gegaan terug naar het Hotel, Rick moet een avondje rustig aan doen want die mag morgen 42,1 km gaan rennen in New York :). Met Rachel afgesproken om morgen Rick bij ong. 28 km aan te gaan moedigen en daarna over te steken naar Central Park om hem nog een keer toe te schreeuwen, Nu lekker op het bedje dit blog schrijven en daarna zo lang mogelijk tv te kijken om dat uurtje te compenseren van de wintertijd :)
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, lucht

Afbeelding kan het volgende bevatten: nacht

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 3 mensen, lachende mensen, staande mensen en binnen

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, staan

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, lachende mensen, staande mensen en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon

Afbeelding kan het volgende bevatten: lucht, wolk, oceaan, buiten en water

Afbeelding kan het volgende bevatten: lucht, brug, oceaan, wolk, buiten en water

Afbeelding kan het volgende bevatten: wolkenkrabber, lucht, buiten en water

Afbeelding kan het volgende bevatten: lucht, wolk en buiten

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, lachende mensen, schoenen, brug en buiten

Dag 1

Omdat ik dus al om half 4 wakker was maar het motto erbij gehaald DAN HEB JE WAT AAN JE DAG, maar gelijk gaan ontbijten om 6 uur en de reis gaan plannen om naar Joanns te gaan. Zoals altijd is het weer even wennen aan het metrosysteem hier in New York, dus voordat we in de juiste metro en in de juiste richting zaten gaf mijn Garmin aan dat ik al mijn 10.000 stappen zat :). Aan het eind van de metrolijn overstappen op een bus die we dus gewoon met onze metrokaart konden betalen NICE! Het regende al de gehele dag dus dat was wat minder maar eindelijk aangekomen bij Joanns volledige losgegaan, pa en ik hadden allebei een rugzak bij ons maar daar hadden we niet genoeg aan oeps ;). Ik heb dus ook alleen maar spullen gekocht die we in Nederland niet kunnen kopen of bij ons heel duur zijn. Sharpies voor Kimmie gescoord :), Na een lunch bij Starbucks de bus weer teruggenomen om de volle tassen te legen in onze hotelkamer.

Na een uurtje onze benen rust gegeven te hebben en de tassen geleegd te hebben, op naar de andere kant van new york om een winter loopbroek te halen want die van 3 jaar geleden vallen gaten in dus nu maar hopen dat ze deze nog hebben en ja hoor ze hebben hier zelfs loopbroeken om in de sneeuw op de noordpool te gaan rennen :), dus scoor!!!!, en als we toch in de buurt zijn maar naar Michaels om de broodnodige glitter te kopen en natuurlijk wat pastelpotloden voor Kimmie als dankjewel kado om zo lief voor Nala te zorgen in de tijd dat wij hier in New York zijn, thanks Kimmie :).

Het Plan was om nu naar de halloween parade te gaan maar het was nog wat vroeg dus voor Pa naar Old Navy geweest en ik heb natuurlijk ook wat meegenomen :). Toen een plekje zoeken voor de Halloween parade, bijna iedereen is hier verkleed dus ook in de metro en in de winkels echt heel funny! We dachten een mooie plek gevonden te hebben echter werd iedereen daar weggestuurd om via een omweg bij een mensenmassa uit te komen de rijen stonden wel 10 dik en wij stonden ongeveer op rij 6, de parade zou om 7 uur starten maar om 8 uur ging er eindelijk wat gebeuren na een aantal attrakties gingen de voeten toch wel zeer doen en het was lastig om wat te zien, dus we wilden weg, nou toen begon het drama, wij en nog een paar 100 mensen wilde weg en een ander paar 100 mensen wilde erin nou ik kan dit zeggen dat was geen pretje je werd voorbewogen door de massa en bij mij ging alleen maar door mijn hoofd als er nu iets gebeurt dan wordt ik gewoon plat gelopen want dan gaan ze over lijken :( beetje angstig en zoals ik vanmorgen kon zien een aantal blauwe plekken :( )

Ondertussen hadden we nog niet gegeten dus een Mac ingedoken voor de wat broodnodige kalorien om daarna snel naar het hotel te gaan ik wilde nog blogje schrijven maar helaas ik ben in slaap gevallen, dus weer veel te vroeg en nu dus weer om 4 uur wakker, dus nu maar blogje geschreven zo lekker ontbijten en Rick contacten we gaan vandaag naar de Marathon Expo en naar de Vessel dat gaat mooie fotos opleveren :), en voor pa een nieuwe e-reader scoren dus voor nu fijne dag en tot later xxxx

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, staan

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, zitten en op podium

De reis,

Ondanks de bouwvakkers die het nu net nodig vonden om op de dag van ons vertrek het malieveld te gaan bezetten met de nodige stress van de chauffeur van vandaag toch nog redelijk op tijd aangekomen op het vliegveld om aldaar de zelf incheck van de koffers te doen waar de langste rij was. dat achter de rug hebbende tijd om wat dollars te halen voor de broodnodige cashbehoefte :).
Toen konden we eindelijk naar de STARBUCKS yeahhhhhh. daarna inchecken en vliegen, rustige vlucht gehad en 8 afleveringen van mini-serie van Netflix gekeken dus tijd ging best snel, voor de verandering ging het bij de altijd vrolijke (not) douane in Amerika ook lekker vlotjes en na een telefoontje naar het taxibedrijf stond binnen 7 minuten ook de taxi voor. Na aankomst bij het hotel durfde de man nog om een fooi te vragen omdat wij toch alles al van te voren hadden betaald :( Het is maar goed dat ik cash had gehaald :) )

Aangekomen in de hotelkamer die een stuk beter is dan de vorige kledingkast spullen neergezet en in bed gekropen we waren al veeeeeeeel te lang op. Gevolg is dan wel dat ik weer heeeeeel vroeg wakker werd. :)

Ja hoor jaar 3 en weer naar New York, Rick gaat weer de marathon lopen en dat vondt ik wel een goede aanleiding om ook weer eens in New York te kijken, na een nogal hectisch jaar op mijn werk en al langer dan een jaar geleden dat we vakantie hebben gehad heb ik er weer veel zin in, superleuk om Rick zijn marathon weer mee te beleven en ik ga heerlijk shoppen en wat leuke dingen doen o.a. de halloween optocht bekijken in New York ik zal proberen een filmpje te posten :). Nu nog 1 1/2 werken en dan lekker 3 weken vrij en volgende week het vliegtuig in om weer lekker 9 uur lang stil te zitten (dat is echt wel een straf) maar goed je moet er wat voor over hebben om een bezoekje te maken aan de Big Apple :).

Zodra we op het vliegveld zijn ga ik weer een blog bijhouden :) dus je dagelijkse leeskost komt er weer aan.

Dag 9

Hoi Kimmie,

Dit wordt de laatste blog want morgen gaan we weer terugreizen :).
Vanochtend dus naar Central Park voor Pa zijn rondje nou het is 27 graden en windstil dus heb er een hard hoofd in maar gaan wandelen en eenmaal in Central Park aangekomen gaan rennen holletje op ging kl*te holletje naar beneden was aardig te doen echter was het zo warm dat ik na 3,6 km heb opgegeven het was niet te doen, dus ik rustig doorgewandeld terwijl je vader een rondje om het meer ging doen, hij heeft in totaal 7 km gerend en had een hoofd die op ontploffen stond :), na de run een ijsje gegeten in Central Park en weer rustig terug naar het hotel voor een broodnodige douche. De koffers zoveel mogelijk ingepakt en ja hoor je CHEESEBALLS passen in de koffer!!!! Nog even allebei de koffers gewogen om te kijken of we nog wat laatste aankopen konden doen en ja hoor ik en pa hebben allebei nog kilootjes over dus weer op pad naar de stad voor wat laatste inkopen. Onze metrokaart is verlopen en dagkaarten kennen ze hier niet dus 4 ritjes gekocht (bijna net zo duur als een weekkaart) en naar de stad gereisd naar de M&M winkel :) en om te eten bij Olive Garden, lekker pasta met garnalen :). we konden tussendoor de metro niet meer nemen anders moesten we weer ritjes kopen dus aardig wat km gewandeld vandaag om een uur of 8 's-avonds was ik toch wel aardig afgeknoedeld en mijn voeten hadden er heeel erg genoeg van dus weer terug naar het hotel na bij de Mac nog even een heerlijke mango/ananas smootie gehaald te hebben en lekker rustig in de hotelkamer de rest van de avond doorbrengen. Morgenochtend alles inpakken en we worden om half 12 door een busje opgehaald om ons naar het vliegveld te brengen, dan begint de lange weg weer terug. dus voor nu xxxx en tot snel ik app je als we geland zijn :).

xxx Paps en Mams.

En de fotos van de Queens Run:

Dag 8

Hoi Kimmie,

Vandaag met de metro en de bus naar Secausus voor een grote Michaels store en de Wallmarkt. CHEESEBALLS!!!!:) en wat spullen voor Rick halen en natuurlijk M&M's in allerlei smaken oeps dat wordt weer veel rennen als ik terugkomen :).

Maar eerst moet me iets anders van het hart, zo aardig en vriendelijk als de mensen in Florida en Los Angeles zijn zo stug en onbeschoft zijn ze hier in New York hier een paar voorbeelden: Als je 's-morgen de lift instapt en er staan mensen in zeg je goedemorgen nou dat heb ik na 2 keer opgegeven ze zeggen gewoon niks terug, de 2e keer praatte ik iets harder ik dacht misschien horen ze me niet maar nee hoor weer geen antwoord!! Je bent in een winkel en wil naar de kassa om af te rekenen, blijkbaar is kletsen met je collega of je telefoon checken belangrijker dan klanten helpen hallo kan er niet eens van af en als je betaald hebt en je bent je portemonnee nog aan het opbergen is het NEXT IN LINE!!! geeneens gedag of prettige dag of bedankt "how rude"....
Ook als je in het hotel de lift weer uitgaat wens je mensen die in de lift staan een prettige avond maar je kan net zo goed in de ruimte lullen want antwoorden doen ze toch niet, dus ik geef het op! Alleen bij de Outback het restaurant waren de obers zeer aardig een hele verademing en de dame in de New Balance winkel waar ik mijn sportschoenen heb gekocht die was ook praatgraag en heel vriendelijk. Toch erg dat we maar 2 keer een vriendelijke ervaring hadden in winkels. Ik denk dat ze allemaal op stage moeten naar Florida!!!! We waren vandaag op de terugweg van Secausus en liepen door het busstation daar zag ik bij een winkel (Strawberry) een heel leuk vest hangen dus ik naar binnen maar nergens meer in de winkel te vinden, dus alleen die in de etalage. Ik vraag netjes aan de "dame" daar of ik dan misschien die uit de etalage mag hebben. Nou je had haar gezicht moeten zien alsof ik vroeg of ze ter plekke dood wilde neervallen :( Nee hoor zegt ze volgende week komen ze weer binnen!! Dus ik ja dan bent ik alweer een paar 1000 km hiervandaan!! Nou zegt ze ik haal hem echt niet uit de etalage!! Nou dan niet toch!!! Echt service is hier (op een paar uitzonderingen na) ver te zoeken!!!

Nu dan maar naar de Cake Boss voor zijn wereldberoemde Canolli (ik hoop dat ik het zo goed schrijf)

Deze werden zeer netjes verpakt dus we nemen ze lekker mee om ze later in Bryant Park op te peuzelen :). Je kan bij Cake Boss door een raam kijken hoe ze daar de taarten maken! Verder hebben ze er ook veel promo materiaal, shirts, bekers, thermomokken met natuurlijk zijn logo erop, pffff kan ik zelf ook maken. Pa vondt het al vreemd dat ik het doosje bewaarde, hahaha die ga ik traceren om zelf op een shirtje te zetten natuurlijk!!!! Het liep al tegen 4 uur en op de tv was gewaarschuwd dat het vanaf 4 uur zou gaan spoken storm regen onweer, dus besloten naar het hotel terug te gaan en dat was maar goed ook we waren nog niet binnen of het begon te gieten en te onweren en bummer het was mijn beurt om naar Subway te gaan voor broodjes en salades uhhhhhh nu ff niet!!!! We hebben tenslotte nog kim der emmer met cheeseballs dus als de nood aan de man is beginnen we daaraan :).

Het trekt al aardig over dus zo naar Subway :)

Morgen wil je paps 2 x 5 km gaan rennen in Central Park (hij wil dat dit op zijn runkeeper komt ;) ) dus 5 km rennen wat drinken ergens en dan weer 5 km terug, precies een rond rondom Central Park. Wat we daarna gaan doen weten we nog niet :) maar dat lees je morgen wel weer!! xxx Truste en nog een paar dagen dan bakt paps weer een stukje vlees voor je :) lol!!!

Dag 7
Hoi Kimmie,

Vandaag een rustig daagje gepland op Coney Island, dus met de metro naar de kust, bikini en korte broek. Daar aangekomen staat er redelijk wat wind en af en toe een wolkje lekker de boulevard over gewandeld en de pier opgeweest, lekker wat gegeten daar en over de kermis geweest want Coney Island is wel een strand maar ook een grote pretparkachtig iets, je vader blij als een kind op vaderdag want er staat ook een rollercoaster dus je raad het al pa wilde in de rollercoaster en ik dus langs de kant om hem te filmen en foto's te maken :).  Na ongeveer 2 uurtjes daar doorgebracht te hebben niet echt zin om op het strand te zitten dus wat winkeltjes bezocht. Ze hebben hier een snoepwinkel als je binnenkomt vallen spontaan je tanden uit je mond van de zoete lucht, maar ja kon het natuurlijk niet laten om daar een mandje te vullen met lekkers :). Ook nog in winkel een vlag van Queens gekocht om achter mijn medaille te hangen :). Eigenlijk wilde we weer terug naar de Metro maar paps met zijn walnotenblaas moest eerst weer plassen dus terug naar het strand (daar zijn de toiletten). Was wel een strak plan want op weg naar de toiletten stond een promotieteam van Haagendaz die ijs aan het uitdelen waren ananas/kokos ijs mmmmmmmmmm. Na het toiletbezoek weer naar de metro want de lucht ging betrekken en het kan hier soms raar spoken. In de metro gingen sommige delen van lijf een beetje warm aan te voelen maar nog niet veel te zien, thuisgekomen in het hotel bleek toch wel dat ik een beetje kreeftig was geworden en op rare plaatsen dus ik zie er nu uit of ik met raar tape hebben liggen zonnen. Je vader zette zijn zonnebril af en die heeft een heel rood hoofd behalve waar zijn bril zat dus we matchen nu wel allebei rare rode en blanke vlekken. Na onze uitgebreide lunch op Coney Island besloten om laat te gaan eten en het werd niet Little Italy maarrrrrrrrrr De Outback yeahhhhhhh!
Heerlijk gegeten en weer terug naar het hotel om ons in te smeren met aftersun en lekker te gaan slapen, we hoeven geen nachtlampje aan want je vader zijn neus geeft wel licht :).

cheesefries ziet er ranzig uit maar is best lekker
Outback avondeten.

Dag 6
Het is vandaag Raceday dus vroeg uit bed half 6 om 6 uur de metro te kunnen nemen naar Queens we moesten 1 keer overstappen en pa wist niet precies hoe of wat maar er zaten zoveel runners in de metro dat we gewoon de meute konden volgen. Aangekomen bij het Mets stadium en Flushing Meadows (tennishal) was me er daar toch een massa mensen meer dan 10.000 Startvakken van A t/m K en 2 startwaves, gelukkig zaten wij in Startwave 1 en vak B dus we hoefden niet zo lang te wachten, het was bewolkt maar wel benauwd een hoge luchtvochtigheid waardoor ademhalen wel wat lastig was en ik domme doos was na de Ladiesrun vergeten mijn oortjes uit te zetten dus deze waren kuis leeg!!!! Maar gestart en na een halve km al een waterpost en een watersproeier, iets te overdreven vondt ik die watersproeier hadden ze beter in het midden kunnen zetten maar voor de rest SUPER georganiseerd om de 2 km een waterpost na de eerste overgeslagen te hebben bij de rest allemaal water gepakt. Het parcour was wel met veel putten en hobbel dus veel naar beneden kijken en ook proberen een beetje van de omgeving te genieten onderweg nog foto's gemaakt :). Ik moest af en toe wel even wandelen en je vader wilde me niet alleen laten in den vreemde dus die bleef netjes bij me. Na de finish een grote en zware medaille gekregen en een tas met eten en drinken erin dus echt super netjes georganiseerd!!! Al met al nog best een redelijke tijd gelopen 1.10.16 Na een bakje koffie weer langzaam terug naar de metro om in het hotel een douche te kunnen nemen want we hebben flink gezweten!! Lekker voor die mensen in de metro al die zwetende lopers :). Het plan was om vanmiddag naar Central Park te gaan omdat daar wat te doen was dus na een beetje uitgerust te hebben en gedoucht wilde we op pad maar helaas de regen kwam met bakken uit de hemel dus schoenen weer uit en beentjes van de vloer, na 2 uur werd het weer droog dus op naar Central Park een beetje jammer daar had met ivm met de regen ook alles al ingepakt, dus maar een stuk gewandeld en richting 5th Avenue en Times Square gelopen een paar winkels in en uit en natuurlijk de Starbucks maar mijn voeten, bovenbenen en heup vondt het wel weer genoeg voor vandaag dus met de metro naar Hotel en paps erop uitgestuurd naar Subway voor een broodje want  mijn voeten weigerden dienst, dus vanavond lekker languit relaxen want morgen staat Coney Island op het programma het wordt morgen net zo warm als bij jullie dus lekker een dagje aan het strand en misschien wel lekker eten in Little Italy tenminste als mijn voeten nog willen :), nou hieronder nog wat foto's en spreek je morgen weer xxxxxx Mams en Paps.

Dag 5
Hoi Kimmie, Vandaag staat de Brooklyn Bridge op het programma en de SuperDry store voor Rick, verslag volgt later :). Voor de rest rustig aan want morgen is onze run met de New York Road Runners heeeeeeeel vroeg in de ochtend en ik ben zo GEEN ochtendrenner!! De temperatuur is hier nog steeds redelijk hoog dus we gaan gewoon voor een rustige loop want we willen komende week ook nog een 2x5 km run doen in Central Park. Later meer .......
Nou we hebben dus 3x de Brooklyn bridge helemaal overgelopen, 1 keer extra omdat we wat schilderijtjes wilde kopen die we op de heenweg hadden gezien :). Op de terugweg wilde je vader door Chinatown en Little Italy!! Ik moet zeggen het was een groot verschil tussen die 2 Chinatown was een beetje grimmig en shabby en Little Italy was een en al gezelligheid met restaurantjes en terrasjes en gemoedelijkheid, terwijl bij Chinatown van de chinese vrouwen tegen je aan kwamen duwen en fluisteren "bags, want to buy bags" ?? en "watches do you want to buy watches real designer!! Ja right chinezen en echte designer make that the cat wise!!! Daarna op zoek naar de Superdry store, gevonden en geslaagd en weer had ik iets bijzonders ik kocht een rose hardloopvestje en terug in het hotel aangekomen bleken er oordopjes in de zak van het vestje te zitten dus een kleine bonus :). En voor Rick 2 shirtjes gekocht niet waar je om gevraagd had Rick want die hadden ze niet dus ik hoop dat je deze leuk vindt :).
We hadden inmiddes al meer dan 20.000 stappen op de Health staan en dat wisten mijn voeten ook dus langzaam maar zeker terug naar het hotel om even de benen te strekken. Vanavond wilde we naar Central Park om te kijken of we daar ergens iets konden eten en een stukje wandelen. Nou dat wandelen is wel gelukt maar weinig kans om daar 's-avonds iets te eten en ongemerkt hadden we een aardig stuk afgelegd, maar dat betekent ook dat je het hele stuk weer terug moet lopen (of de metro nemen maar daar was het veel te lekker weer voor). Dus weer aan de wandel om vlakbij het hotel maar een Subway te pakken die trouwens ook heerlijke salades hebben!! Nou hieronder nog wat foto's. Bijtijds naar bed wekker zetten om morgen een rondje in Queens te gaan rennen en 's-middags naar Central Park ze waren daar iets aan het opbouwen en we willen morgen kijken wat ze gaan doen :).
xxx Truste Kim en spreek je later :)

Update dag 4

Nou Olive Garden werd het dus niet het werd Bubba Gump zoooo lekker!! Foto's zijn wel aardig gelukt dus hieronder een paar, we zijn ook nog naar de Disney Store geweest en voor Niels naar American Eagle :). Iets leuks voor Tess gescoord in de Disney winkel en ik zag een heel leuk pluchen varken helaas te groot voor in onze koffer (dus Niels als je deze ziet in Parijs ik hou me aanbevolen :) )

Hoi Kimmie,

Na eindelijk een goede nacht gemaakt te hebben wakker geworden en natuurlijk ff laptop aan geslingerd omdat je paps nog lag te knorren en zag dat Disney vandaag opnieuw ging proberen om de bibs bestelpagina te openen (wat gisteren natuurlijk niet goed gegaan was) Dus weer startklaar zitten met laptop ipad en mobiele telefoon!! Bummer tot 12 uur bezig geweest en weer niet gelukt Rick was het inmiddels wel gelukt en die ging van zijn werk naar huis dus laptop uitgegooid ik dacht ik zie het wel als ik terug kom in het hotel of ik nog bibs kan kopen (anders loop ik wel de halve van Amsterdam). Maar Rick was zo lief om voor ons te proberen en onderweg naar huis moest hij 3 keer stoppen om het te proberen maar het is gelukt!!!! Yeahhhhh dus als ik thuiskom kan de training voor de halve gaan beginnen!!!! Dus om 12 uur met de metro weer op pad naar een heel groot vliegdekschip wat in de Hudson ligt je vader wilde daar graag naar toe en moet zeggen was best wel indrukwekkend hij heeft me zelfs meegekregen in een onderzeeer brrrrrr klein smal door gaten kruipen!! Ze hebben daar ook een hele hal met allemaal drones ook heel leuk om te zien. Na een paar uur daar doorgebracht te hebben besloten om de New Balance winkel op te zoeken want je weet ik kan echt niet vertrekken zonder schoenen!!!!! En na wat heen en weer gereis met de metro (best ingewikkeld hoor de metro hier blijkt ;) ) de winkel gevonden en een paar nieuwe loopschoenen gekocht kan ik gelijk mijn sketchers hier achterlaten want die zijn nu toch echt wel versleten.
We hebben besloten even terug te gaan naar het hotel om ons op te frissen en daarna naar Times Square te gaan om daar te eten bij Olive Garden en dan proberen foto's te maken van Times Square kijken of het lukt met al die lampen en bewegende reklameborden. Ik zal ze hieronder zetten :).

Hoi Kimmie,

Weer vroeg op bummer en dat terwijl ik vandaag zeker tot 10.00 uur (USA tijd) achter de laptop moet kruipen om te proberen Bibs te kopen voor de halve marathon van Disney. Na een uur proberen samen met Rick de moed opgegeven, naar later blijkt was er bij Disney iets niet goed gegaan en wordt de verkoop dus uitgesteld. Mijn hoop is dan ook op Rick gevestigd in deze want hier gaat de vakantie gewoon door :). Dus om rond 11 uur met de metro om bij de New York Road Runners ons startbewijs voor a.s. zaterdag op te halen met het bijbehorende T-shirt, dan ging gelukkig wel gesmeerd :). Nog even rondgekeken in de winkel bij de NYRR en natuurlijk nog een shirtje gekocht ik wilde hier ook kijken voor een paar New Balance running schoenen omdat als je hier een paar schoenen koopt New Balance dan ook gelijk een paar schenkt aan een kind die hiervoor geen geld heeft, maar helaas hebben ze voor mij geen schoenen dus na een bakje Starbucks (natuurlijk!!!) weer verder met de metro richting de winkels die ik moest bezoeken voor alle thuisblijvers en natuurlijk voor je Pa en mezelf :) Dus het volgende rijtje hebben we weer gesponsord: Best Buy, Superdry (sorry Rick bij deze hadden ze je T-shirt niet wel wat er veel op lijkt maar dan weer niet je maat alleen een L (en aangezien hier al alles groot valt dit maar niet gedaan) Maar we hebben nog een Superdry dus die gaan we van de week wel even bezoeken. Old Navy (voor je pa) en voor mij hebben tegenwoordig leuke sportkleding en aangezien in daar een tekort in heb ;) hier maar even het e.e.a. aangeschaft. Ook nog naar Sephora en Macy's voor Melody. Toen iets gaan eten bij the Five Guys (welbekend bij Rick) Daarna op zoek geweest naar een New Balance winkel maar deze (nog) niet gevonden wel even het CBS gebouw in geweest hoopte iets te vinden met James Corben maar helaas alleen maar spullen met Jimmy Fallon :(, wel een vreselijk leuk winkeltje gevonden met hele leuke spulletjes (hier nog iets voor jouw gekocht Kimmie) maar dat zie je thuis wel :). Toen naar mijn favoriete winkel Victoria Secret en jeetjemina laten ze nou toch Sale hebben wat vervelend zeg!!!!  Nadat ik mijn mandje had volgeladen naar de Kassa gebeurt er weer iets heel naars, de dame achter de kassa vraagt of ik een "coupon" (lees kjoepon) heb omdat ik een sport bh en sportbroek kocht. Uhhh ikke dutch dus nee ooh zegt ze wacht maar, even de supervisor roepen en ja hoor de aardige dame zegt geef deze mevrouw maar een kjoepon en krijg ik dus in totaal 60 dollar korting, Bahh nare ervaring hier had ik dus eigenlijk nog meer kunnen kopen :).
Daarna even op een terrasje gezet en toe kwam ik dus bijna niet meer overeind dus besloten onze shopdag af te sluiten en terug naar de metro te gaan en ik weet niet of je die filmpjes weleens hebt gezien over de chinese metro nou dat hadden wij vandaag ook als sardientjes in een blik en ik kan daar niet zo heel goed tegen en ja arme vader stond met alle tassen flink tegen de deur aangedrukt.
Gelukkig deze rit overleefd al scheelde het niet veel al dat geduw en getrek en de warmte en al die luchtjes van al die mensen het valt me nog mee dat ik op mijn benen ben blijven staan. Snel onze spullen in de hotelkamer gezet en naar de Starbucks voor een frappuchino caramel mmmmmmmm. En lekker terug naar onze kamer om te proberen zo lang mogelijk op te blijven om nu eindelijk eens een normale nacht te maken en me schoenen uit te doen want damn me voeten hebben het hier zwaar te verduren we maken aardig wat kilometers hier, hieronder nog een paar foto's van onze shopping dag (die we later deze week nog een keer over gaan doen om voor Niels en Rick nog iets te scoren) en natuurlijk die verdwenen New Balance winkel te vinden want ik moet en zal natuurlijk schoenen kopen. Ik kan echt NY niet verlaten zonder schoenen dat gaat echt niet goed komen!!!!
xxx Paps en Mams

Dag 2
Hallo Kimmie,

Na een nachtje slapen toch nog vroeg wakker, jetleg sucks, en wachten tot je Pa wakker werd, in de tussentijd koffer opgeruimt, gewassen, aangekleed en opgemaakt ontbijt naar binnen gewerkt, alle chat en wattsapp en mail beantwoord toen eindelijk je Pa wakker werd :). We besluiten om al vroeg naar de Statue of Liberty en Ellis eiland te gaan het is hier om half 9 al 26 graden dus dat wordt deo mee en zonnebrand spray want we moeten met een boot en mijn ervaring daarmee is van 0 tot 3 minuten van een blanke naar een kreeftkleur!!  Met de metro een klein half uurtje naar de boot om daar tickets te kopen en door naar de security waar je net als op het vliegveld helemaal doorgelicht en gescreend wordt alle tassen door de scanner en de tas van Pa word er uitgepikt er mogen nl. geen dingen mee die brand kunnen veroorzaken en met deze warmte wat denk je dat ze uit de tas halen HELP!!!!!!! de DEO, dit wordt een zware dag bummer!! Gelukkig mocht ik de zonnebrand wel houden anders hadden we echt een uitdaging rood worden en stinken oeps. Na een kwartiertje varen aangekomen op het eiland waar Lady Liberty staat jeetjemina wat is het warm dus wat doe je dan eerst juist een ijsje halen om af te koelen, daarna naar de Lady ik vindt haar groot en indrukwekkend dus flink wat foto's gemaakt en tegelijk heb je vanaf het eiland een mooi uitzicht op New York dus ook mooie skyline foto's gemaakt, misschien dat jij ze eerst nog een beetje moet bewerken voor me maar ik vindt ze aardig gelukt ;).
Na in de souvenierwinkel nog wat dingetjes gekocht te hebben nog even in de schaduw gezeten om daarna weer naar de boot te gaan om naar Ellis eiland te gaan, hier kwamen vroeger alle immigranten binnen en werden ze medisch nagekeken om dan eventueel toegelaten te worden tot Amerika. In de rij naar de boot was geen schaduw maar we hadden gehoopt met de eerstvolgende boot mee te kunnen dus niet al te lang in de zon te staan (want ook hiervan ga je zweten en je weet we hebben geen deo :( ) Maar helaas er was iemand onwel geworden dus die werd met spoed de boot opgeladen en de boot ging gelijk vertrekken dus wij bleven achter om te wachten op de volgende boot (het zit echt niet mee vandaag).
Boot 2 bracht ons gelukkig naar Ellis island waar de door het museum hebben gelopen (waar het heerlijk koel was) na ook hier weer een tijdje te hebben doorgebracht weer teruggegaan met de boot naar New York. We besluiten om i.p.v. van de metro een stukje terug te gaan lopen en op zoek te gaan naar een winkel waar we DEO kunnen kopen want geloof mij dat was echt broodnodig!!! En natuurlijk naar de Starbucks voor een Frapuchinno mmmmmmmmmmmmm heeeerlijk met dit weer!! Daarna weer de metro opgezocht want ik begin toch wel mijn beentjes en voetjes te voelen op naar het Hotel om ons te verfrissen en daarna naar Subway voor een broodje wat boodschappen voor in het hotel en da languit op bed tv kijken en blogje voor je schrijven en toch maar redelijk bijtijds gaan slapen zodat ik morgen wel weer in mijn normale slaapritme kom. Morgen moeten we in ieder geval tot na 10 uur in de hotelkamer blijven want de bibs voor de halve marathon van Disney komen om 10 uur in de verkoop, dat betekent alles klaarzetten) laptop en Ipad om zowel voor de 5 km als de halve marathon startbewijzen proberen te scoren, dus wish me luck!!! Wat we daarna gaan doen is nog onbekend we bepalen 's-morgen wat we die dag gaan doen dus dat lees je wel in het volgende blog.
xxx Mams (en Paps)

En nog een extra foto voor Rick (herken je deze nog??)

Hoi Kimmie

We hebben zondagavond besloten om toch maar met onze eigen auto naar Schiphol te rijden mede omdat Kim nog niet helemaal pijnvrij was van de kaakchirurg!! Ondanks alle files waren we redelijk op tijd op schiphol gelukkig thuis al ingecheckt dus koffers dumpen geld wisselen (kan tegenwoordig niet meer bij je eigen bank :() en door de douane. Na een onbijtje bij Starbucks naar de Gate waar we gelijk konden gaan boarden. Eenmaal in het vliegtuig hadden we vertraging maar de rest van de reis was gelukkig lekker relaxt genoeg beenruimte goede nieuwe films dus de reis was zo voorbij. Aangekomen in NY was het wel heeeel warm 40 graden beetje Las Vegas temperaturen!! Ik had een busje geboekt om ons naar ons hotel te brengen ook dat duurde even een uur gewacht en daarna nog 2 uur (ja files zijn in NY echt drama!!!) voordat we bij ons hotel aankwamen. Check-in was snel geregeld alleen viel de hotelkamer qua grote wel wat tegen, he maar 1 voordeel we hebben Airco!!!! Na een heerlijke douche gelijk even de omgeving wezen verkennen en wat eten en drinken gehaald, terug op onze hotelkamer kwam toch wel de man met de hamer, toch geprobeerd om nog wat wakker te blijven maar ja missie mislukt en al snel in slaap gevallen. We hebben nog niet precies vaststaan wat we dag 2 gaan doen maar dat lees je morgen wel :).
Als het goed is moeten de temperatuur hier de komende paar dagen zakken van 40 naar 30 graden, maar korte broek aan en gaan :)
xxx tot morgen Kimmie xxx

2017

En we zijn weer een jaar verder dat betekent een nieuwe reis naar Amerika!!

De vakantie is aangebroken en na nog een hardloopwedstrijd (de ladiesrun in Rotterdam) vertrekken we volgende week weer naar Amerika ook deze keer gaat de reis naar de BIG APPLE NEW YORK. Dit omdat we eigenlijk nog niet klaar waren de vorige keer. En als je daar toch bent gaan we de 10K van Queens lopen met de New York marathonrunners (voor hun een trainingswedstrijd voor de marathon van 2017)!
Ik zal weer proberen om weer dagelijks een verslag te maken van onze dagen in New York.
----------------------------------------------------------------------------------
2016
Dag 5 en 6 D-Day

Dag 5 wilde Rick rustig aan doen in verband met dag 6 D-Day, dus vandaag eerst een rondje gefietst door Central Park met de City bike, nou en daar zitten toch heuvels in niet normaal ik moest zelfs op 1 heuvel afstappen omdat ik niet meer kon trappen :(.
Hierna is rick op de City bike naar Macy's gegaan om wat spullen te kopen en je vader en ik zijn rustig ons lijstje gaan afwerken,  Old Navy,  Barnes en Nobles (voor oma), Victoria Secret (voor mij) en de Polo NY company :) om daarna weer rustig richting hotel te gaan om onze aankopen te droppen en nog even naar de Wallmarkt te gaan voor wat spullen voor D-Day (bananen) en wat spullen voor thuis. Rick was ondertussen naar de Marathon bijeenkomst en daarna naar de pasta avond, Je vader en ik besloten om naar de Outback te gaan want we hadden geen zin in pasta tenslotte hoefde wij ook niet de marathon te lopen. Na de outback naar huis gegaan 2 wekkers gezet en heel vroeg in bed gedoken.

Dag 6 D-Day

Nadat om half 6 de wekkers waren gegaan Rick eruit gehaald en zelf achter de tv gaan zitten om op NBC het verslag van de marathon te bekijken, wij zouden rond 9 uur ontbijten om daarna met de supportersbus van Rijnmond naar het 17 miles punt gebracht te worden om daar Rick aan te moedigen, ik heb hiervoor een selfie stick gekocht omdat ik niet wist of je dichtbij genoeg konden komen want jeetjemina wat staat hier veel publiek langs de kant en dan ook nog heel luidruchtig publiek maar wel een heerlijke sfeer. Bij het 17 miles punt aangekomen een bak starbucks genomen want we stonden pal voor de starbuck dus gratis wifi waardoor we Rick goed konden tracken via de App echter alle plekken bij het hek waren natuurlijk bezet. Voor mij stonden een man en een vrouw die stonden te wachten op iemand die eerder zou langskomen dan Rick dus daar ben ik netjes achter blijven staan zodat als hun marathoner was gepasseerd ik mooi op hun plek kon staan. En dan lukte :), omdat we Rick goed konden tracken wisten we ongeveer wanneer hij ons zou passeren dus camera aan en filmen en ja hoor Pa zag hem als eerst aankomen aan de overkant van de straat toen hij je vader hoorde roepen kwam hij gauw onze kant op voor een high five, hij zag er op dat moment nog fit uit maar klaagde wel over zijn knie. Toen Rick weer verder ging zijn wij snel overgestoken naar Central Park waar wij eigenlijk na de finish hem zouden moeten opwachten maar toen we door Central Park liepen zagen we de hele meute ook daar lopen dus we hebben daar weer staan kijken en besloten ook hier te wachten tot hij langs zou komen. Rick appte ons toen wij daar stonden dat het wel iets langer ging duren dan gepland omdat zijn knie nu wel heel erg ging opspelen dus dat hij joggend en eventueel wandelend verder ging, teruggeappt maakt niet uit als je maar over de finish komt!! Hij heeft zelfs met de gedachte gespeeld te stoppen  maar na appjes van Mel en Erik is hij toch maar doorgegaan (de bikkel). We stonden toen op ong, het 24 mile punt en zagen op de tracker dat hij nog steeds joggend bezig was, dus ik de camera weer aan en je vader naar hem laten zoeken en ja hoor daar kwam hij weer voorbij iets rotter als de eerste keer maar hij ging nog steeds, je vader roepen en rick heel verbaasd maar blij dat we daar stonden hij was er nl. bijna en dat geeft even een extra boost (zoals hij later zei). Daarna moesten we snel doorlopen naar de finish waar we met andere supporters achter een hek op hem moesten wachten. Als Rick over de streep is moet hij nog een half uur lopen voordat hij bij ons is en lekker in de warme bus kon gaan zitten. Hij kwam met een grote smile aangelopen toch blij dat hij was doorgegaan en droeg de medaille trots op zijn borst. Omdat hij bij de eerste groep binnenkomers van Rijnmond reizen was konden we de eerste bus terug naar het hotel nemen en Rick lekker in een warm bad kon bijkomen om daarna naar het feest en diner van Rijnmond reizen te gaan waar de hele ploeg bijeen was en Kim Rick heeft gedanst dus dan weet jij hoe laat het was ;).
Het is nu laat de mannen liggen alweer te pitten terwijl ik zit te typen dus ga nu afsluiten en tja wat we morgen gaan doen weet ik nog niet precies (ligt een beetje aan Rick zijn gesteldheid) ik hoop nog even terug naar Victoria Secret want de duffe kassiere heeft een beveiliging vergeten van mijn sport-bh af te halen en ik wil niet dat dat ding eventueel bij de douane problemen gaat opleveren.
dus laterzzz en tot de volgende blog :)

Dag 4

Vanochtend Rick laten uitslapen zijn Pa en ik vertrokken voor het ontbijt, tenminste je vader ging ontbijten ik had geen honger. Na het ontbijt zijn we doorgewandeld naar Michaels die kan ik natuurlijk niet overslaan als ik in Amerika ben :). Ik heb hier de Cameo plotter gekocht voor de helft van de prijs waarvoor ik hem in Nederland had kunnen kopen. Op de terugweg naar het hotel nog een lekkere Starbucks genomen en nu was het wel tijd om Rick uit zijn bed te tremmen, want ik vond dat het tijd was dat ik vandaag maar eens in Central Park een stukje ging hardlopen tenslotte als ik terugkom in Nederland moet ik al bijna de 7-heuvelen loop gaan doen. Ik was ook nog naarstig op zoek naar een startbewijs voor de Velsertunnelrun en had gereageerd op iemand die er 1 over had dus deze dame appte mij of ik hem wilde hebben, JA NATUURLIJK, dus nadat ik dit geregeld had omgekleed en richting Central Park onderweg heeft Rick nog een stevig hamburgerontbijt gegeten terwijl Pa en ik je NYPD spullen hebben gehaald :). Bij Central Park aangekomen waren ze daar al druk bezig om alles klaar te maken voor de Marathon ook hier weer een soort Expo en een gigantische muur met alle namen van de deelnemers erop, het was even zoeken maar we hebben Rick gevonden (zie foto's). Daarna mijn Runkeeper aangezet en van Rick een route gekregen en gaan lopen maar wat een drama heel veel mensen: touristen, marathonwerkers, koetsjes, lopers die het laatste stukje aan het testen waren, maar toch bijna 4 kilometer gelopen en ik wist niet dat er in Central Park zoveel heuvels waren. Maar wat een leuke plek hier merk je niks van de chaos/drukte net buiten het park. Nadat ik me weer omgekleed had ik had gelukkig schone kleding bij me want het is vandaag nogal warm op naar het Museum. Hier bepaal je trouwens zelf wat je wilt betalen om binnen te komen omdat ze zoals de dame aan de balie zei een non-profit organisatie zijn maar jeetje wat is dat lastig om te bepalen dus heb voor 3 personen maar 50 dollar betaald, maar zegt ze je mag ook 15 dollar betalen, maar dat vond ik toch wel wat weinig. Wel een heel leuk museum wat gebruikt is in de film Night at the Museum. We zijn hier best wel een paar uur binnen geweest, ik zal hier wat fotos van posten. Daarna weer gaan wandelen ja we lopen hier aardig wat af ik heb al meer dan een marathon gelopen :). Op naar Olive Garden voor het avondmaal en naar het theater voor de Musical The Lion King, echter kwamen we onderweg langs de Trump Building en aangezien hij verplicht is door New York om de 1e 2 verdiepingen open te stellen voor het publiek konden we het niet laten om hier ook even naar binnen te gaan en koffie te gaan drinken :). Er was een groepje mensen aan het protesteren tegen Hillary en liepen te schreeuwen dat als Trump president werd dat hij haar gevangen moest zetten. Ik krijg altijd de kriebels als mensen zo fanatiek doen bah!!! Dus na de koffie weer verder richting Times Square (die van de dag en nacht zonnebril) Bij Olive Garden heerlijk gegeten en onze ober gaf aan het eind wat chocolaatjes met pepermunt weg en die zijn me toch lekker, toen hij zag dat ik ze zo lekker vond kwam hij iedere keer als hij langsliep een handvol brengen, dus ik ben met een rugzak chocolaatjes naar het theater gegaan :). We hebben genoten van een leuke en humoristische musical en zijn daarna weer richting hotel vertrokken. De mannen liggen nu al te slapen en ik ben hier nog aan het zwoegen om je blog te maken :) Ik plak nog wat foto's erin en ga daarna ook in mijn mandje. Morgen wordt een rustige dag ivm zondag natuurlijk misschien nog wat boodschapjes doen en Rick had het over een rondje fietsen in Central Park en misschien 's-avonds een bioscoopje maar niks staat vast dus je leest het morgen wel.xxx mams

Dag 3

Sorry maar ik was donderdagavond helemaal kapot dus vandaag 2 blogs :).

Vandaag begon de dag met een ontbijt bij Cheeseburger paradise zoals elke ochtend en daarna verzamelen voor een boottocht met alle Rijnmond reizen passagiers, het weer voorspelde een koude dag met regen en onweer, nou dat viel gelukkig mee alleen het "koude"dat klopte jeetjemina wat was het koud op de boot omdat 1 van de 6 bussen een ongeluk vlak voor hun neus hadden liep deze nogal vertraging op en wij zaten met de rest te blauwbekken op de boot. Nadat we eindelijk vertrokken werd het een hele leuke tocht met veel foto's en wetenswaardigheden over New York. De deelnemers kregen de brug te zien waar ze zondag moeten starten en kregen gelijk allemaal een dip want het zag er vanaf de boot nogal erg ver uit tot de finish. Na de boottocht gingen we met de gehele rode jassenclub naar de Expo, de lopers om hun startbewijzen op te halen en de supporters om leuke spullen te scoren. Yeahhh ik heb mijn Hooka's gevonden en ben er erg blij mee echter wacht ik tot thuis om ze in te lopen. Ook nog wat loopkleding gescoort met het logo van de NY marathon. Hierna splitste de groep zich op de meeste gingen naar de musical maar wij gingen naar Top of de World om het uitzicht te bekijken op o.a. Central Park. Voor iemand met hoogtevrees en valangst is dit nu al de tweede keer dat ik op een gigahoog gebouw sta om New York te bekijken. Ik vond dit gebouw nogal angstig dus heb de meeste foto's door Rick laten maken. Wel supermooi om op zo'n hoogte NY te bekijken. Na weer veilig met beide benen op de grond te staan langzaam teruggelopen richting het busstation om vanavond te gaan eten bij ons favoriete restaurant The Outback om daarna een rustig avondje op de bank verder door te brengen. Tenslotte moet Rick zondag de marathon gaan lopen dus zijn benen moeten af en toe rusten.

Dag 2 de halve marathon :)

Ik was door de jetleg al om 4 uur snachts weer wakker ja dat is mijn straf voor het gelijk naar bed gaan toen we in het hotel zijn aangekomen, maar omdat ik mijn hoofd voelde kloppen om 4 uur maar uit mijn bed gegaan en heel zachtjes thee gezet en wachten tot de mannen die gisteravond wat later naar bed gingen wakker werden. De mannen werden rond 6 uur wakker en Rick besloot met de ochtendtraining van de marathonlopers mee te doen ff lekker 6 km rennen en wat oefeningen doen, afgesproken dat wij een Starbucks bakkie gingen halen en dan met zijn allen gingen ontbijten, toen we net de hotelkamer wilde verlaten zag ik dat meneer Rick zijn hotelsleutel was vergeten mee te nemen. Potverdrie nu moesten we wachten tot hij weer terug was van het rennen anders kon hij de kamer niet meer in, en wij maar wachten en wachten even naar de lobby gelopen voor een bakje hotelpleur met recht pleur want het was eerder sterke thee dan koffie, dan maar weer terug naar de hotelkamer om op meneer de marathonloper te wachten, eindelijk om half 9 kwam hij weer boven water moe maar voldaan en met prachtige foto's van zijn loopje. Maar we scheurde van de honger dus op naar Cheeseburger Paradise voor een heel luxe ontbijt (ik heb me netjes gedragen en alleen fruit en yoghurt gegeten overigens heerlijk vers fruit)
Na voor de mannen dit overdadige ontbijt naar het busstation om de bus naar downtown New York te nemen, onderweg natuurlijk een ongeluk gebeurt met een gigantische file welgeteld 65 bussen op een rij maar gelukkig mochten wij op een andere baan en reden de file grotendeels voorbij. Onze eerst attraktie van vandaag was de Highline een stukje New York wandelen over een oude metrolijn zoals de naam al zegt op hoogte (brrrrr). Wel heel apart en mooie plekjes om foto's te maken en over de stad te kijken. Hierna naar mijn favoriete attraktie nl. DE STARBUCKS voor een overheerlijk eindelijk te goed te drinken koffie :).  Daarna op naar attraktie 3 het hoogste gebouw van New York waar je met een lift binnen no time boven bent maar je niks meer hoort omdat je oren zijn dichtgeslagen. Ik vondt dit echt heel eng omdat je omringt bent door ramen waar je dus over bijna heel New York uitkijkt maar ik ben wel blij dat ik ben meegegaan want MEN wat een uitzicht :) maar was toch ook wel weer heel blij dat ik weer beneden was. Toen op naar attraktie nr. 4 het nieuwe treinstation wat een mooi staaltje bouwwerk is het is net een skelet (zie foto's) hiernaast ligt gelijk het 911 memorial wat zowel indrukwekkend als verschrikkelijk is als je al die namen zit die hierin zijn gefreesd dan krijg je toch wel een flinke brok in je keel, echter krijg ik er ook wel een bittere smaak van want ook hier proberen de mensen weer geld aan te verdienen wat mij persoonlijk dan weer een beetje tegen de borst stuit maar ach het zal er wel bij horen. Hierna was het tijd voor lunch tenminste voor Rick, Paul en ik zaten nog vol van het ontbijt maar voor een lekkere Starbucks kan je me wakker maken dus Rick koos gelukkig voor een broodje bij jawel de Starbucks :) me happy :). Toen op naar de Brooklyn bridge (lees we doen dit alles lopend!!!) op de Brooklyn bridge heb je ook weer een prachtig uitzicht en veel kraampjes met koopwaar natuurlijk!!!!! We hebben hier veel leuke foto's gemaakt en Rick had gelijk uitzicht op de 2 bruggen de hij zondag over mag rennen de moed zakt hem nu wel in de schoenen ;) maar ik zeg maar zo een marathon is gewoon 42 x 1 kilometer dus kom op dat kan je best. Na zoveel cultuur snuiven werd het nu toch wel eens een keertje tijd voor het wat serieuze werk dus SHOPPEN!! Nou kim ik heb in ieder geval al 2 leuke souveniers voor je gevonden hahahaha en ik zeg lekker nog niet wat oooeiii wat duren 2 weken dan lang he :). Tussen het shoppen door wilde ik natuurlijk ook nog even aan de ballen van de stier voelen op Wallstreet want als je hier bent mag dat niet ontbreken :). We hebben nu al aardig wat kilometers afgelegd en hebben besloten de metro te nemen naar Times Square voor het serieuze shoppen, nou dat is dus nog erger als wat je op televisie en in films ziet volgens mij moet je hier dag en nacht met een zonnebril oplopen Jeetjemina wat een lichten en beeldschermen!!! Maar shoppen kan je hier wel!!! Na je vader als pakezel te hebben gebruikt eiste hij natuurlijk wel dat hij gevoederd werd dus dat werd heerlijk smullen bij Bubba Gump als je in Amerika bent kan je deze vreetschuur niet overslaan :). Daarna nog even verder geshopt en na de 21 km te hebben aangetikt gingen onze voeten en benen protesteren dus maar besloten om terug te gaan naar het hotel met de bus, zijn we verdorie 1 halte te vroeg uitgestapt en moesten alsnog een stuk lopen voordat we bij ons hotel aankwamen, maar dan is het ook goed rusten pfffff geen voeten meer over :(.
De planning voor morgen is een boottocht naar de Liberty dame, startbewijs van Rick ophalen waar ook gelijk een grote verkoopbeurs is waar ik ga proberen een paar Hoka one one schoenen te scoren in de middag staat het Museum op het programma en savonds het Empire State building en voor nu is het bedtijd Kimmie spreek je morgen weer en hieronder nog wat foto's van vandaag xxx Ma, Pa en Rickjuh.

Dag 1 de reis en aankomst

Na een zeer verzorgde reis door Rijnmond Marathon reizen aangekomen op Dusseldorf airport waar het inchecken heel snel verloopt (gelukkig is ook weleens anders geweest ;) )
Na de douane die heel geintereseerd waren waarom wij toch allemaal in dezelfde kleding liepen op verzoek van Rick op zoek gegaan naar een Mac maar helaas Rick de duitsers hebben liever braadworsten dan hamburgers dus op het gehele vliegveld geen Mac en/of Starbucks te bekennen (beetje jammer dit)!! Dan maar ergens een grote sloot koffie gehaald en wachten tot we mochten boarden, ook dit ging snel en soepel voor de meeste van ons.
Zoals je weet vindt ik Amerika geweldig echter die vliegreisen van gemiddeld 8 a 9 uur vindt ik echt heeeel vervelend vooral het bijna niet kunnen bewegen al die tijd :( De verzorging van Air-Berlin is verder prima). Films en televisie series hebben ons onderweg enigszins afgeleid. We hadden windje mee dus we arriveerde een half uur eerder dan verwacht en dat vondt ik natuurlijk helemaal niet erg. Omdat ik, Paul en Rick al eerder Amerika hebben bezocht ging de rit langs de amerikaanse douane als een speer!!! Maar toen onze amerikaanse gastheren hadden ons natuurlijk niet zo snel verwacht dus het wachten op de bus naar de 3 hotels was eerlijk gezegd wat minder. om ongeveer 9 uur plaatselijke tijd toch aangekomen, hoteldeur open gedaan, koffer neergegooid en ik ben direct me bed ingedoken ik zag de wereld voor een oliebol aan. Paul en Rick zijn nog naar de Wallmarkt gegaan voor wat "noodzakelijke" boodschapjes en die heb ik niet meer horen binnenkomen. Het vervelende dan wel is dat ik nu om 4 uur snachts wakker ben en dit blogje zit te schrijven met een knetterende koppijn, dus zo even onder de douche, aspirine slikken en me klaar maken voor een druk dagje New York. Als ik het allemaal nog weet word het vandaag trainen, shoppen, HR line, Brooklyn Bridge, Wall Street, 5th Avenue en Empire State building en als me voeten nog willen naar Times Square, dus nu ontbijten en tot het volgende blogje.

xxx Pa, Ma en Rick

THE BIG APPLE - NEW YORK 2016

De voorbereidingen zijn begonnen nog 9 dagen en dan vertrekken we naar New York. Rick zit al helemaal in zijn trainingsschema of het nu 33 graden is of niet!! Knap hoor Rick!! Paul en ik zijn ook hard aan het trainen om de 10 km trainingsloop met de marathonlopers mee te lopen in Central Park.
Het schema voor New York is al helemaal uitgedokterd ja als je maar 9 dagen hebt en al 1 dag vaststaat om Rick hard aan te moedigen bij de Marathon, dan heb je een schema nodig om alles te doen en zien wat je wilt en uiteraard nog tijd maken om een beetje te shoppen :).

Er staan uiteraard de bekende bezienswaardigheden op het programma zoals Empire State building, 911 memorial, Vrijheidsbeeld, National Museum enz.

Ik zal weer proberen om dagelijks een verhaaltje en wat foto's te plaatsen zodat het thuisfront kan meegenieten.

Vakantieblog

Reisverslag van 2015

Florida - Kissimee 2015

Dag 18 en terugtocht om af te sluiten :)

Zoals gezegd hebben we vandaag rustig aan gedaan want er staat een vermoeiende terugtocht op het programma, dus lekker aan het zwembad gelegen en de koffers zoveel mogelijk ingepakt en lekker uit eten geweest. We moeten donderdag voor 11 uur onze hotelkamer uit dus alles staat al klaar alleen de toilettassen en de laatste kleding nog in de koffers. Na het ontbijt de laatste spullen ingepakt en alles in de auto gezet en ons afgemeld bij het hotel, zijn we naar de Flordia Mall gereden om te lunchen de leasewagen af te tanken en natuurlijk nog een Starbucks koffie genomen :).  Op naar het vliegveld om de auto in te leveren en op ons gemak in te checken wat voor de verandering eens soepel verliep, echter toen British Airways halverwege het boarden was hadden de weergoden ineens iets anders in gedachten dus we werden wel allemaal het vliegtuig ingelaten maar hebben een uur stilgestaan voordat de meeste onweer en regen weer wat overgewaaid waren. Het vliegtuig zat zo goed als vol dus weinig ruimte om uitgebreid te gaan zitten-liggen )dit wordt een zware reis (bummer). Gelukkig is de reis naar Londen verder rustig en redelijk snel verlopen maar van slapen kwam niet veel helaas. Op Getwick hadden we een overstap van 4 uur maar door de vertraging werd dat iets minder, dus daar iets gegeten (vliegtuigvoedsel is echt niet te nassen). En weer tijd om in te checken een vliegtuig vol engelsen die een vrijgezellenfeest gingen vieren in Amsterdam dus lekker rumoerig (en dit is nog zacht uitgedrukt lol). Maar gelukkig duurt deze rit maar een uurtje. Zo streng als alle douanecontroles in het buitenland zijn kan je hier in Nederland dus gewoon doorlopen zonder dat de douanebeambte dus ook maar zijn hoofd van de krant afhaalt. Rick stond ons al op te wachten dus snel nog een Starbucks op het vliegveld gehaald om daarna richting huis te gaan (ik was ondertussen aardig duf aan het worden en dat is heel wat als je weet hoe Rick rijdt) lol. Maar Rick had haast en er was dit weekend Concert at Sea, maar gelukkig viel het mee met de files. Thuis aangekomen gelijk de koffers opengegooid en zoveel mogelijk leeggemaakt om in het weekend rustig te kunnen bijkomen van de zeer vervelende jetlag pffff.

We hebben zeer genoten van onze vakantie en zien uit naar onze volgende reis in Oktober volgend jaar NEW YORK om Rick in aktie te zien op de Marathon van New York.

Dag 17

Hoi Kimmie,

vandaag na het ontbijt ingepakt om naar de floridawildlife airboat farm te gaan, dus voor een uur de everglades op en ze hebben een wildlife farm.Na een uurtje rijden (het lag nogal afgelegen) aangekomen bij de farm, eerst maar even de airboat besproken en toen het animalpark ingegaan, ik werd een beetje kriegelig omdat er overal enge borden stonden:

We zaten in een moeras omgeving waarboven een loopgedeelte was gemaakt en je dus naar beneden keek in het moerasgebied, er groeide bomen heel hoog en vrij dicht ik had het dus niet echt naar mijn zin, omdat om de paar meter bovenstaand bord stond brrrrrrrr.

dus snel terug naar het parkgedeelte!! Het ziet er hier keurig verzorgd uit, de dieren hebben prima onderkomens.

Na een lekker koel ijsje was het tijd voor de airboatride (eindelijk verkoeling)

Heerlijk was het op de boot daar krijg je tenminste een beetje verkoeling de kapitein had aan het begin gezegd dat we waarschijnlijk geen wilde krokodillen zouden zien omdat het veel te warm was, maar het viel mee we zijn er 3 tegengekomen en een verdwaalde koe (die ook verkoeling zocht).
Na de airboatride slaat de hitte 3 keer zo hard op je lijf dus nog wat gegeten in de schaduw en nog naar demo gekeken over krokodillen en alligatoren, zijn we weer terug richting het verkoelende zwembad van het hotel gegaan waar we nog lekker een poosje hebben gezeten, totdat de hel losbrak, noodweer, regen onweer, storm, we zouden uit eten gaan maar we hebben geprobeert te wachten tot het weer rustiger werd maar dat duurde te lang dus toch maar vertrokken naar Olive Garden voor heerlijk italiaans eten met als toetje Tiramisu mmmmmm (dikke buik) (lol). Daarna nog naar een winkel gereden voor iets in jouw waggie :).
Morgen wordt een rustige dag aan het zwembad als het weer tenminste meewerkt, maar tot nog toe gaat het hier alleen aan het eind van de dag soms regenen, misschien nog wat last minute boodschapjes halen en nog even kijken of ik je vader toch nog in een helicopter kan krijgen en
's-avonds de koffers weer inpakken. Dus morgen misschien nog een kort blogje voordat we weer aan de terugreis gaan beginnen.
xxx Mams en Paps

Dag 16 Hoi Kimmie,

Na een ochtendje bij het zwembad zou  je vader vandaag gaan vliegen in deze helicopter,

echter moesten er 3 mensen per vlucht mee en je vader met allllll zijn geduld had geen zin om te wachten tot er nog meer mensen kwamen (dus we gaan waarschijnlijk morgen of woensdag nog een keer kijken) dus op naar het winkelcentrum om een Macbook air te halen, onderweg heb ik wat bewijsmateriaal verzameld voor mijn verhaaltje van gisteren, dit is een ritje van 10 minuten en ik kwam de volgende fastfood restaurants tegen en dan had ik nog niet eens de tijd om ze allemaal op de foto te zetten omdat ze allemaal achter elkaar zaten :).

Morgen een airboatride in de everglades met daarbij een alligatorfarm en nog wat wildlife dus morgen zijn we onder de panne :), we gaan alweer aftellen woensdagavond inpakken en een poging doen om donderdag naar huis te reizen. Maar we hebben nog lekker 2 1/2 dag dus we genieten nog even. xxx Mams en Paps
p.s. doe Oma de groeten ik heb begrepen dat je bij der gaat eten met Droopy.

Hoi Kimmie,

Vannochtend weer heerlijk aan het zwembad gelegen en in de middag naar de outlet mall geweest voor wat kleding en schoenen (neeeeee niet ik maar je vader!!!), oke ik ook een paar sportschoenen (lol) maar alleen omdat het 2e paar maar 19,95 extra was gnagnagna. Nog wat shirtjes voor Niels bij Tommy gehaald en ik heb een mooie tas gekocht. Nu dan maar op naar Disney Downtown kijken of we er nu wel kwamen en ja hoor het duurde even maar we zijn er gekomen, jeetjemina wat was het hier druk!! Er is een heel stuk aangebouwd in vergelijking met vorig jaar maar jeetje wat een mensen en de drukte bij de restaurants is ook niet normaal!! Eten hadden we dus al bijna opgegeven totdat we bij een schotse kroeg kwamen die ook fish and chips verkocht, dus daar wat gegeten en nog in de disney store wat spulletjes gekocht, maar we hadden vandaag inmiddels 10 km gelopen en een blaar op mijn voet was doorgeschuurd, we waren moe dus hebben niet gewacht op het vuurwerk en zijn weer terug naar de Airco in ons hotel gegaan, het is hier savonds nog gemiddeld 29 graden buiten en dat is toch wel zwaar vermoeiend. Morgen gaat je vader een helicoptervlucht maken en ik ga hem vanaf de grond uitzwaaien brrrrrr. Hij neemt de gopro mee dus ik hoop dat hij een mooi filmpje kan maken.

Hieronder nog een stukje voor de fun (lol)

Overgewicht

Ik heb deze vakantie weer veel aanwijzingen gevonden waarom 80% van de Amerikanen te zwaar zijn (als je vader hier zou wonen dan zou hij ook binnen de kortste keren tonnetje rond zijn)Uhhh ik denk dat ik ook wel iets ben aangekomen hier hoor!!! Dus als ik thuis ben doe ik met jouw mee aan de lijn!!!!. We hebben een leaseauto, waarvan de achterklep en de zijdeuren met een afstandsbedieding opengaan dus zelfs een achterklep openen is teveel calorieen verbranden. Het is alleen wel gevaarlijk als je zelf naast de auto staat en met de afstandsbediening de achterklep opendoet (ik stond er nl. achter!!!) Dus is het wel handig als je dan ook achter de auto staat als je hem opendoet maar naar mijn mening kan je hem dan net zo goed met de hand openmaken (zeker als het regent want met de afstandsbediening gaat hij nl. nogal langzaam open). En bijna alle huizen zijn hier laagbouw, dus trappenlopen doen ze hier niet. En zoals ik vorig jaar al vertelde alle warenhuizen en supermarkten hebben hier van die invalidewagens die je kan gebruiken als je te lui (of te zwaar) bent om gewoon de supermarkt door te lopen, het is hier dan ook zo dat de normale maten van kleding die hier hangen tot ongeveer 5x XL gaan, oftewel tenten!! De maten S blijven hier allemaal hangen en gaan in de uitverkoop!! Als ik hier ouders in de ontbijtzaal zie die veel te zwaar zijn met een normaal wegend kind denk ik al achhhhh dat kind wordt binnenkort ook maatje 5xXL.  Langs de snelwegen staan hier allemaal levensgrote beeldschermen met reklame, dus als je al geen honger had zou je het krijgen van al die gerechten die worden geprojekteerd of je nou wil of niet!! Arme mensen die hier aan de lijn doen (als ze er al zijn). Ook op televisie zijn de reclames van alle fastfood restaurants hier zeer veelvuldig te zien, en er zijn hier VEEL fastfood restaurants!!
Voor alles hebben ze hier drive trough’s, voor de drogist, voor de bank, voor de apotheek, en natuurlijk alle fastfood restaurants. Stel je voor dat je calorieen verbrand voordat je ze naar binnen werkt!

Nou dat was het weer voor vandaag, tot de volgende blog
Xxx Mams en Paps

Dag 14
Hoi Kimmie.
Vandaag weer een rustig daagje gepland aan het zwembad maar helaas geven ze regen op vanmiddag (mag ook wel na al die hitte). Dus rond een uur of 2 op naar een overdekte fleamarket want de regen komt met bakken uit de hemel, nog wat leuke dingetjes opgedaan. Op de weg terug naar het hotel zag ik een bord OUTBACK, yessss ons favoriete restaurant hier in Amerika, dus daar gaan we vanavond eten voordat we naar Disney Down Town gaan voor het vuurwerk. Zo gezegd zo gedaan heeeeerlijk gegeten, al duurde het even voor het kwam (maar het was ook erg druk!!!)

Inmiddels was het al redelijk donker en rond een uur of 8 dus op naar Down Town Disney, nou over druk gesproken daar was het pas druk, de parkeerterreinen waren vol en we hebben er 1 ½ uur over gedaan om daar te komen en ondertussen regende het nog steeds, we werden omgeleid om ergens anders te gaan parkeren, dus het was enorm druk, ja ook stom om op zaterdagavond naar down town Disney te gaan natuurlijk, om 10 uur zou het vuurwerk beginnen maar dat gingen we natuurlijk niet halen dus besloten door te rijden naar het hotel om morgen nog een poging te gaan wagen en dan hopenlijk met droog weer. Morgen gaan we naar een Outlet mall en dus naar Disney. Maandag heb ik je vader overgehaald om een helikoptervlucht over Orlando te gaan maken (uhhh ik ga niet mee hoor, ik heb geen zin om te nekken)!!  Maar je vader neemt de gopro mee dus kan ik als het goed is toch meegenieten. Dinsdag willen we nog een Airboat ride gaan maken door de het moeras, krokkies kijken en ik geloof dat ik nog even naar de apple store moet (lol). En de rest zien we nog wel.
Dit was het tot zover xxx
Paps en Mams.

Dag 13
Hoi Kimmie,
Vandaag na het ontbijt (je vader dan) ikke zo weinig mogelijk want we gaan een boot op dus probeer zo min mogelijk te eten, dus een glaasje jus d’orange en een starbucks koffie. We rijden net weg en de lucht word donker en donker nog donkerder en ja hoor regen en behoorlijke wind. Ooh shit en dan moet ik op een boot????

Maar hoe dichter we bij Clearwater kwamen hoe mooier het gelukkig werd, ik had iets met lange mouwen aangetrokken omdat ik aardig verbrand ben en geen blaasjes meer wil, dus je begrijpt ik had het warmmmmmm. Maar eerst een parkeerplek en dat valt hier niet mee, een plekje gevonden waar we heel de dag mochten staan kost wel 20 dollar maar voorruit voor de rest was er niks te vinden of bij betaalautomaten waar je maar maximaal 30 minuten mag staan dat schiet dus niet op en is niet handig als je 1 ½ uur gaat varen. Toen op naar Little Toot om kaartjes voor de vaart van 15.00 uur te boeken.

We hadden dus nog 1 ½ uur over en zijn naar de pier gegaan waar een beetje wind en schaduw is om daar een poosje te vertoeven. Bijna 3 uur op naar dat kleine bootje zin in een beetje een briesje op de boot, dus op naar de golf van Mexico, we waren nog maar net de haven uit en er werden al dolfijnen gespot, zo leuk om te zien, een heel groepje. De boot geeft nu gas om te kijken of de dolfijnen in de golven van de boot mee willen zwemmen maar dit luie groepje had daar geen zin in. Dus de kapitein bleef een poosje rond het groepje dolfijnen varen om daarna weer gas te geven en golven te maken en ja hoor ze sprongen achter de boot omhoog om op de golven te spelen, helaas kreeg ik dat niet op de foto, maar als het meezit heeft je vader dit gefilmt, jammer dat we dat niet kunnen bekijken hier (misschien ga ik toch een macbook halen) kan ik tenminste zien wat we gefilmt hebben (lol). Ik heb gelukkig wel wat foto’s kunnen schieten van de dolfijnen dus zie hieronder.

Na 1 ½ uur rondgevaren te hebben weer terug naar de haven, als de boot weer aanlegt slaat gelijk de hitte weer op je neer en dat is zeer vermoeiend. Dus langs de hoofdstraat met allerlei winkeltjes weer terug naar de auto gelopen onderweg bij een winkeltje nog zelfgemaakt snoep gekocht (als je een beetje mazzel heb, heb ik nog wat om mee naar huis te nemen als je vader niet alles opeet).  Auto opgehaald en terug naar Kissimee, op de terugweg weer zeer donkere lucht en drijgende onweer, we hebben dus echt geluk gehad dat we het op de boot droog hebben gehad.
Onderweg naar huis ben ik in de auto in slaap gevallen, dus nu heb ik het gevoel dat mijn hersens los in mijn schedelpan zweeft pfffff, paps heeft nog gegeten bij de Mac ikke niet geen honger, nog even wat boodschappen gedaan en nu beentjes van de vloer in de hotelkamer luisteren naar het onweer  buiten.
Xxx, tot de volgende blog
Mams en Paps.

Dag 12
Hoi Kimmie,
Een beetje laat maar ik lag ik bed en dacht oeps blog vergeten, er was ook niet veel t vertellen, we hebben lekker aan het zwembad gelegen en kregen daar visite van een wasbeertje cute!!!!

Aan het eind van de middag naar de hotelkamer en blijkt dat we allebei zo rood als een kreeft zijn oeps en zo lang heb ik niet in de zon gezeten bummer!!! Naar de nagelsalon om mijn handjes en voetjes te laten doen en daarna heerlijk gegeten bij het Steakhouse, supersjiek maar het eten viel volgens je vader nogal tegen, het eten van mij was prima!! Daarna terug naar de hotelkamer voor aftersun en bijtijds naar bed want morgen gaan we naar clearwater voor een boottochtje en dolfijnen in het wild bekijken.
Xxx, truste of werkse
Paps en Mams.

Dag 11
Hoi Kimmie,
Op naar de animal sanctionary, een organisatie die wilde dieren opvangt. Na het ontbijt ingepakt en op weg naar West Palm Beach een rit van 2 ½ uur alleen maar snelweg dus niet veel te zien onderweg en de temperatuur steeg flink. Eindelijk aangekomen (midden in een woonwijk), bleek dat je alleen op afspraak mocht langskomen, potverdepotverdepotver!!!!!! Toen maar in de routeplanner gekeken of er ergens nog een dierentuin in de buurt was en ja hoor meer naar de kust toe bleek er een prive dierentuin te zijn, dus niet supergroot maar toch wat!! Ik wilde niet na 2 ½ uur rijden weer terugrijden zonder iets gedaan te hebben hier. West Palm Beach is een plaats waar vreselijk mooie huizen staan, maar daar waren we niet voor gekomen dus op naar de West Palm Beach Zoo. Een leuke kleine dierentuin (Zie foto’s hieronder).

Na een paar uur daar rondgelopen te hebben de temperatuur was inmiddels gestegen naar 36 graden of hoger en ik liep nog steeds vanwegen de zonneblaasjes in een lange broek vond ik het wel weer welletjes geweest we moesten tenslotte nog 2 ½ uur terugrijden. We waren gelukkig net weer op de snelweg toen de tablet met de routeplanner compleet leeg was en niet meer wilde opladen (bummer gaat er dan niks goed vandaag???), maar het laatste wat de routeplanner liet weten dat we 96 miles rechtdoor moesten dus gelukkig nog de telefoon bij ons voor een alternatieve routeplanner. Ongeveer 10 miles voordat we weer in de buurt van ons hotel, piep piep piep, SHIT geen benzine en hier hebben ze op de snelweg bijna geen bezinepompen, dus bij de eerstvolgende mogelijkheid van de snelweg af en tanken!! (pfffff door het oog van de naald). Dan maar lekker ons trakteren op een lekkere maaltijd in een restaurant, je vader had trek in vlees en zag een kiprestaurant (dacht hij) dus geparkeerd en naar binnen potverdepotver was het een fastfood restaurant, nou voorruit dan maar ik had geen fut meer na 5 uur autorijden (pfffff) om nog verder te zoeken en het was inmiddels al 8 uur in de avond. Maar ik moet zeggen ik heb nog nooit zo’n lekkere kipfilet op heeeeeeeerlijk (of kwam dat omdat ik honger had) en een milkshake mmmmmmmmmmmmmmmm heeerlijk.  Nu op naar het hotel en met de voetjes omhoog.

Xxx Mams en Paps

Dag 10

Luieren, Luieren en nog eens luieren mmmmmm heerlijk, vanmiddag en vanavond alleen nog op souvenierjacht en en boodschappen voor Rick en Oma gehaald. We moesten vooor Rick een paar loopschoenen halen die we hadden gevonden in de Florida Mall (wij dachten dat ze daar goedkoper waren dan bij de andere winkels) dus op naar Flordia Mall, maar helaas je vader besloot om vandaag zijn telefoon te gebruiken voor de routeplanner, maar we kwamen er maar niet, dus terug naar het hotel om de samsung tablet op te halen om dan toch maar naar de Florida Mall te rijden. Bleek dat we er net bijna bij waren, maar goed we zijn er gekomen. Op naar de winkel voor Oma der cremmetje Sephora (hele leuke winkel) heb zelf ook nog wat spulletjes meegenomen. Toen op naar Rick zijn schoenen, gevonden, je vader laten passen en betalen, potverdepotverdepotver waren ze niet goedkoper maar er stond wel een andere prijs in de schoenen als die ik moest afrekenen, dus je bent Hollander of je bent het niet en zeg dat ze het niet goed doet, jongedame lichtelijk beledigd maar haalde de geprijsde schoenen en vertelde dat je dan lid van de winkel moest worden om ze voor die goedkopere prijs te mogen kopen!!!! Ballezaak dan had ik ze dus ook gewoon ergens anders mee kunnen nemen, maar goed schoenen gekocht dus Rick ook weer blij (lol). Daarna nog wat souveniers gescoord voor Bianca en Mel en toen weer snel terug naar de Airco, dus een relaxt daagje vandaag,  Maar op jouw verzoek hieronder wat foto’s van onze hotelkamer.

Morgen gaan we naar een animal sanctionary, wordt een ritje van 2 uurtjes maar het lijkt me wel heel gaaf, hier worden wilde dieren (veel katachtigen) opgevangen. Dus morgen hoop ik aardig wat mooie foto’s te posten. Donderdag wordt denk ik een Spa dagje (lekker nageltjes laten doen) en dan hoop ik lang genoeg uit de zon te zijn gebleven om een boottochtje te gaan maken op zoek naar dolfijnen.

Voor nu weltrusten of werkse in jouw geval
Xxx Paps en Mams

Dag 9
Hoi Kimmie,
Na het ontbijt op naar Kennedy Space Centre, iets langer dan een uurtje rijden het is vandaag weer erg warm, maar gelukkig Airco in de auto. Aangekomen is het aardig indrukwekkend, bijna alles is binnen dus dat helpt wel geen last van de warmte en de zonne-uitslag.  Het was zelfs af en toe zo koel dat we naar buiten gingen om op te warmen!!! Het is hier aardig rustig geen drukte en geen lange rijen. We hebben een 3D film gezien in het Imax theater en ja ik was weer misselijk!!! Ik zal dus niet snel in aanmerking komen om austronaut te worden (lol).  Ik heb hier aardig wat opgestoken ik wist niet dat ze al zo ver waren dat er robots op Mars zijn om voor te bereiden voor de mens om op Mars te landen.

Daarna met de bus naar de lanceringsinstallaties, nou ook dat is zeer indrukwekkend en alles is super GROOT !!! daar ook een stop gemaakt om de historie van het ruimtereizen te bekijken, daar wat gegeten en weer terug naar het visitorsgedeelte om nog het e.e.a. te bekijken. Om ongeveer 6 uur weer terug naar het hotel om nog even te zwemmen (je vader) en ik in de schaduw te zitten.

We weten nog niet wat we morgen gaan doen maar dat lees je morgen wel in het blog.

Xxx
Paps en Mams

Dag 8

Hoi Kimmie,
Vandaag een rustige dag aan het zwembad en we gaan vanavond eten bij de Red Lobster, je vader dacht waarschijnlijk dat hij zich daar op moest kleden want aan het eind van de dag was hij zelf een Red Lobster (nogal verbrand dus). Ik ben vandaag zoveel mogelijk in de schaduw gebleven omdat mijn benen onder de zonne-allergie zit. Omdat ik onder de blaasjes zit en je vader zo rood als een lobster is gaan we morgen maar naar Kennedy Space Centre, waar veel binnen te zien is zodat we zonvrij zijn. Dus morgen na het ontbijt gelijk vertrekken wordt een reisje van 1 ½ uur. Gelukkig hebben we airco (lol). Het eten bij de Red Lobster was heeeerlijk maar zo ontzettend veel ik begrijp nu waarom ze hier doggy bags hebben, je kan er verdorie wel een hele week van eten.

Met een dikke buik nog even naar de Walmart voor een paar boodschappen en dan verder bij de Airco uitbuiken, het is hier ‘savonds om 9 uur nog steeds rond de 28 graden.

Nou het is maar een kort stukje voor vandaag maar morgen meer,
Truste kimmie, oftwel werkse en tot de volgende blog
Xxx Mams en Paps.
p.s. er zit ook weer een verhaaltje te broeien over de te dikke amerikanen (wordt vervolg).

Dag 6 en Dag 7

Sorry gisteren geen blog maar het weer was hier vandaag niet al te lekker dus naar een outlet mall geweest en ’s-Avonds naar de Bios voor de nieuwe Jurassic World film 3D. Omdat de bioscoop hier altijd helemaal uitgestorven is, zegt je Pa tegen mij we moeten wel op tijd weg hoor er zal we een flinke rij staan, uuuhhhh ja het zal wel zeg ik nou daar geloof ik niks van. Nou laat die ouwe nu gelijk hebben een rij niet normaal!!!! Ik zeg nou dat zal wel niet gaan lukken dus als back-up de film Spy in gedachten, maar wat schetst onze verbazing er waren nog kaartjes voor de 3D voorstelling, dus op naar de Dino’s (ik heb hier nog nooooooiiiiiit zo’n volle zaal gezien) 3D brillen op en kijken, maar de manier waarop het gefilmt is werd ik echt strontmisselijk en moest regelmatig mijn bril afzetten om de vloer schoon te houden. De film is echt supermooi gemaakt maar Mennnnn wat was ik misselijk, thuisgekomen in het hotel zag ik echt lijkbleek, het heeft ook even geduurd voordat ik was bijgekomen en had ik dus geen fut meer om de blog te schrijven.

Vannochtend eerst lekker bij het zwembad gezet om dan vamiddag naar Disney Hollywood Studio’s  te gaan i.v.m. het Star Wars weekend. Daar aangekomen rijdt je vader het parkeerterrein op en met dezelfde snelheid er weer af pfffffff, dus weer opnieuw naar de kassa en uitgelegd dat we er per ongeluk weer af waren gereden en mochten gelukkig weer doorrijden, aangezien het al in de middag was konden we onze auto bijna voor de deur zetten. Ondertussen is het inmiddels 34 graden en erg warm, dus zoveel mogelijk alle binnen attrakties gaan bekijken voor de broodnodige schaduw. Er liepen een heleboel mensen verkleed als Star Wars karakters ook kleine kindjes maar ook volwassen mannen en vrouwen een beetje comic con gevoel hier. En sommig mensen kunnen dat hebben maar heel veel ook niet!!!! ik kijk hier mijn ogen uit, het is toch een apart slag mensen die Star Wars fans (lol).  Je vader heeft weer een Joda gekocht (kondie natuurlijk niet laten) May the force be with you (lol). ’s-Avonds dachten we dat er een parade zou komen want alles werd afgezet, blijkt dat er een dj komt met lekkere muziek dus daar nog een uurtje rondgehangen en daarna terug naar het hotel om wat te eten en te douchen (lekker gezweten vandaag). Daarna nog een een rondje Old Town om lekker af te koelen. Morgen wordt het hier tropisch warm dus we hebben besloten morgen maar rond het zwembad te blijven om daar verkoeling te vinden. Misschien dat we ’s-Avonds nog iets gaan ondernemen als het wat is afgekoeld. Voor de komende dagen staat nog Cape Canaveral op het programma en natuurlijk de boottocht om dolfijnen te gaan spotten, en misschien nog zwemmen met mammals (lijkt me ook wel erg leuk), maar we nemen het hier dag voor dag en het is afhankelijk hoe het weer is.
Nou dit was het weer voor vandaag tot het volgende blog kimmie

Xxx
Mams en paps.

Dag 5,
Hoi Kimmie, na het weerbericht bekeken te hebben besloten we om vandaag niet eerst aan het zwembad te liggen maar gelijk na het ontbijt naar Universal  te vertrekken ze geven nl.  rond 5 uur regen op. Dus gelijk na het ontbijt vertrokken met een bewolkte hemel dus prima weer voor een pretpark, het gedeelte waar we nu naar toe gaan hebben we nog niet gezien, met Diagon Alley.

Dit is de afdeling van Sponge Bob, the Minions,de Terminator, Beetlejuice,  de Transformers, E.T. en Shrek en dus een stukje Harry Potter, waar je vader weer in een rollercoaster ging en ik vlak voor de rollercoaster weer door de watjesdeur naar buiten ben gegaan. Toen we net binnen waren kwam Homer naar buiten en greep mijn arm en moest je vader natuurlijk een foto maken en ik heb hier zoooooooon hekel aan, maar voorruit (de foto zie je thuis wel :) ) We hebben ook een show bijgewoont van Beetlejuice met heerlijke muziek en ook daar was ik weer de l*l ook daar werd ik er weer uitgepikt (ook dit staat op film, maar "gelukkig" kan ik die niet plaatsen, maar die zie je ook nog wel als we thuis zijn. We hebben natuurlijk weer butterbeer gedronken heeeerlijk. Intussen was het zonnetje gaan schijnen en niet te weinig ook pet op zonnebril op en insmeren die handel.  Op de terugweg nog wat spulletjes gekocht en ik denk dat ik je heel blij ga maken :).  Voor Sem natuurlijk een Minion shirt lekker knalgeel.  De regen kwam gelukkig niet maar om 6 uur waren onze voeten en benen aardig moe dus op naar de auto, langs de supermarkt voor broodjes (na Johnny Rocket van gisteravond weinig behoefte aan eten). En terug naar het hotel om te proberen de filmpjes van de action cam af tehalen. Na een heleboel ge-etter blijkt dat de laptop die ik bij me heb de HD filmpjes niet aankan dus alles maar opgeslagen om te kijken of ik ze thuis wel kan afspelen, beetje jammer want Paps had aardig wat van Diagon Alley gefilmt. Dus hier een paar foto’s voor je.

Hier is het tijd om naar bed te gaan.
Xxx Paps en Mams

Dag 4 Hoi harde werker,

Jij maar hard werken en wij hier lekker lui zijn en genieten. We waren vandaag van plan om naar Universal Studios te gaan maar ze voorspelden nogal heftig weer, dus eerst maar aan het zwembad gelegen tot de lunch en ja hoor de lucht werd vreselijk donker, dus dan maar geen Universal ik ga geen 100 dollar per persoon betalen om de hele middag te schuilen. Dus dan maar op naar de bioscoop en lekker eten bij Johnny Rocket we zijnnaar de film Andreas geweest en zoals gebruikelijk in een bijna lege zaal. Pa had opgezocht dat de film om 5 uur zou draaien aangekomen bij de bioscoop draait hij pas om 7 uur dus dan maar de winkels ingedoken yeahhhh naar Michaels geweest dus weer het e.e.a ingeslagen, daarna naar Old Navy voor pa, ondertussen kwam de regen met bakken uit de hemel en vreselijke onweer. Toen lekker gegeten bij Johny Rocket om daarna naar de bios te gaan.

Morgen geven ze smiddags bewolking op dus dan is het misschien toch mogelijk om naar Universal te gaan, action cam gaat mee. We gaan naar het 2e park, daar zijn we vorig jaar niet geweest hier hebben ze een gedeelte van Harry Potter bijgebouwd (de slimmerds) als je daar dus speciaal voor komt zou je een dubbele pas moeten kopen!!
Nou dat was het voor vandaag,
 xxxx tot morgen
Paps en Mams

Dag 3: Hoi Kimmie,
Eindelijk 8 uurtjes achter elkaar doorgeslapen, yeahhh de zombie periode is over!!! Omdat ze vandaag vanaf 2 uur smiddags regenbuien opgeven hebben we maar besloten om eerst lekker aan het zwembad te gaan liggen en vanmiddag naar de Florida Mall te vertrekken om naar de Microsoft banden op zoek te gaan en naar Saphora waar ik spulletjes voor Oma en make-up voor mezelf ga halen. Het is hier heerlijk rustig zo in het voorseizoen, we hebben gewoon een prive zwembad (zie foto hieronder), alleen in de eetzaal vanmorgen stond een flinke file voor het ontbijt allemaal sportclubs en muziekverenigingen die moesten optreden.

Na een kwartiertje op mijn buik en kwartiertje op mijn rug gezont te hebben en een aantal keren in het zwembad afgekoeld lekker nog een poosje in de schaduw gezeten onder de parasol. Na de lunch vertrokken richting Florida Mall. We kwamen daar de Apple store als eerste tegen en hebben gekeken naar de Apple Watch, ziet er wel leuk uit!!! Dus ik ging twijfelen, na wat informatie gekregen van wat overdreven vriendelijke apple personeel bij de buren gaan kijken. In de apple store lopen altijd gemiddeld zo’n 30 of meer mensen rond, bij de Microsoft winkel is het al druk als alleen je vader en ik binnen zijn (lol). Ook daar worden we vriendelijk geholpen en gelukkig niet zo overdreven als bij de buren. Ook hier gevraagd wat het verschil is en netjes uitleg gekregen, toen weer terug naar Apple en daar nog eens gekeken naar Apple watch nou ik was echt aan het twijfelen dus dan maar eerst een bakje bij Starbucks (ieder excuus is een goed excuus voor een Starbucks bak). Nou ik het besluit genomen voor de apple watch te gaan (je moet hiervoor wel een iphone 5 hebben, maar ik dacht dat dat alleen voor bepaalde onderdelen van de watch was). Dus op naar de Apple store en toch voor de zekerheid gevraagd pfffff nou dus zonder iphone 5 geen apple watch dus dan kan je er niks mee, bummer. Dan maar naar de Microsoft winkel en daar 3 banden gekocht. Ik probeerde nog korting te krijgen maar dat ging helaas niet lukken ik mocht al blij zijn dat hij er 3 had. Daarna nog naar de Sale bij Victoria Secret voor Pink kleding.  We wilde hierna uit eten gaan maar ik had nogal hard bij hoofd gestoten dus had hoofdpijn en geen zin om uitgebreid te gaan eten dus terug naar de hotelkamer voor broodjes en natuurlijk de Microsoft band gaan uitproberen. Terwijl je vader op de tv Jurassic Park ligt te kijken (we willen dit weekend naar deel 3 in de Bios) zit ik dit blog te typen. Niks spannends vandaag maar wel lekker geshopt.
Morgen staat weer een half uurtje zonnen op het programma en daarna denk ik toch aan een pret park, universal (harry potter)  of kennedy space center. Vrijdag gaan we naar Disney dan hebben ze Star Wars weekend dus dat lijkt me wel leuk een beetje comic con achtig!!!Dus morgen gaat de action cam mee!!
Dag Lieve Kimmie tot de volgende blog

P.s. Rick ik heb je zonnebril gevonden hoor!!!

Hoi Lieve Kimmie,
Reis:
Op een zeer vroeg tijdstip kwam Rick ons halen om naar Schiphol te brengen dus na koffie zijn we vertrokken, echter wel met een omweg, Heinenoordtunnel afgesloten, Beneluxtunnel afgesloten het leek wel of we niet weg mochten L, maar Rick reed als een coureur richting Schiphol dus we kwamen ruim op tijd aan, nog even langs GWK voor engelse ponden en dan naar de Starbucks (konden we alvast wennen J). Rick zetten ons af bij de incheckbalie (de verkeerde maar dat mag de pret niet drukken) en op naar het nieuwe controlesysteem nou dat verliep “bijna” vlekkeloos, een band die na de scan niet doorliep maar daar hebben we groene knoppen voor als we maar wisten waar die zaten L. Maar nog steeds gaat het een heel stuk sneller dan voorheen.  De reis liep gelukkig zonder vertragingen en dus voorspoedig echter ik denk dat de piloot en Rick smorgens samen koffie hebben gedronken want het was een aardige bumpy ride L. Het vliegtuig was maar voor de helft bezet dat heeft zo zijn voordelen nl. Je kon lekker gaan liggen slapen over 3 stoelen als je de leuningen omhoog zet, het nadeel daarvan is echter wel dat je hele bioritme naar de kl*te is en hiervan later last krijg, maar wat moet je anders dan 8 uur stilzitten, liggen hangen, dus maar slapen. Aangekomen in Amerika ging zelfs de douane zeer soepel, misschien 10 minuten in de rij gestaan en daarna eruit gevist om voorrang te krijgen omdat we esta hadden ingevuld. Nou de leasemaatschappijen weten we inmiddels ook wel te zitten dus ook daar ging alles snel, gelijk gezegd wat ik wel en wat ik niet wilde, de sunpass voor de tolwegen (handig nu je vader ook weet hoe het werkt :)).  Bij de parkeergarage aangekomen begon toch het gedonder, geen mid suv zoals we hadden besteld maar de vriendelijke jongeman zij zoek maar een gewone SUV uit ze staan helemaal achterin de garage, zo gezegd zo gedaan, maar daar aangekomen rijd de laatste SUV net weg dus weer terug naar de aardige jongeman om te klagen maar voordat we wat konden zeggen zij hij al pak maar in MINI VAN, zonder bijbetaling. Kijk daar hou ik van wij met zijn tweeen in een 6-persoons auto. TOP!!! Op  naar het hotel na wat weg-omleggingen toch aangekomen en zeer soepel ingecheckt, kamer betrokken en even uitgerust het is hier 8 uur in de avond dus een paar stokjes tussen de oogleden en proberen wakker te blijven maar na 24 uur alleen maar 2 uurtjes in het vliegtuig geslapen te hebben valt dat niet mee. Dus 3 uur later toch maar ons bed ingedoken. Beetje jammer dat ik om half 3 weer wakker werd en niet meer kon slapen dus een zombiedag in het vooruitzicht. Je vader bleef wel lang bewusteloos die werd om 6 uur wakker, dus om 7 uur maar naar de ontbijtzaal. In de hotelkamer hebben we airco maar zonder afstandsbediening en deze slaat iedere 5 minuten aan dus soms is het aardig koud, je vader kon ook de bediening nergens vinden dus af en toe een vest aan beetje raar als dit centraal geregeld zou worden maar voorruit ik vertrouw het als je vader dat zegt (stom ik had beter kunnen weten, maar dat later).

Dag 1
Dus zoals gezegd om 7 uur ontbijten op zijn amerikaans (je vader dan) scrambled eggs en spek, en ik wafels met stroop. Daarna op zoek naar een Wallmart voor wat boodschapjes (Mel ik heb je chocomel gevonden :)) en weer terug naar het hotel ik voel me als een zombie dus maar een poosje naar het zwembad ik in de schaduw en je vader in de zon, je raadt het al hij is zo rood als een kreeft van een uurtje zon, ik heb denk ik 10 minuten pootjegebaden in de zon en ik ben ook lichtelijk verbrand. Op het heetst van de dag maar weer naar die iglo kamer voor koffie, daarna naar de fleamarket en naar old-town geweest om te slenteren en te eten, maar nog steeds voel ik me een zombie dus om 8 uur maar weer terug naar de iglo ;).  Je vader ligt een film te kijken en ik ben dit blogje aan het typen met een vest aan, ja een vest aan buiten 34 graden en de kamer te koud om met je blote armen te zitten, totdat je vader iets verder ging kijken dan zijn neus lang is en toch het bedieningspaneel van de airco vondt pffffffffff ja onder een klepje!!!! Dus de airco bijgesteld en nu wordt het toch nog een echte hotelkamer in plaats van een iglo. Nou vandaag maar “gewone”tijd naar bed en hopelijk ben ik dan morgen geen zombie meer. Er staat nog niks spannends gepland maar dat zien we morgen wel.
Voor nu ikke weltrusten en jij goeiemorgen
Xxx Mams en Paps.

Voorpret:

Ja het is weer zover we hebben de koffers alweer van zolder gehaald en zijn langzaam maar zeker
weer de koffers aan het inpakken, dollars zijn gehaald paspoorten gecheckt, nog de boodschappen-
lijstje verzamelen van Ma, Niels, Rick, Kimberly, Melody en Bianca :). Houden jullie er wel rekening mee dat er maar 3 koffers mee terug gaan :).

Speciaal voor de vakantie een action cam gekocht dus misschien gaat het lukken om filmpjes op
het blog te plaatsen.

Vertrekdatum 7 juni dus tot dan :).